Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajovKto môže vrátiť nákup
Nákup môžete vrátiť, ak nakupujete ako spotrebiteľ – osoba, ktorá nepodniká.
Nákup môžete vždy vrátiť bez ohľadu na to, či máte účet Allegro alebo ste ho uskutočnili ako hosť.
Kedy môže predajca odmietnuť právo na vrátenie nákupu
Môže sa to stať, ak produkt, ktorý ste si zakúpili, je na zozname produktov, ktoré predajca nie je povinný akceptovať ako vrátený tovar. Niektoré produkty – napríklad spodná bielizeň alebo tovar vyrobený na mieru – môžu byť nevratné. Ak predajca neumožňuje vrátenie tovaru, mal by to uviesť vo svojej ponuke v sekcii Vrátenie tovaru.
Ako môžete odstúpiť od nákupu
Odstúpiť od nákupu môžete dvoma spôsobmi: zrušením alebo vrátením nákupu. Oboje sa rovná odstúpeniu od zmluvy. Zistite si viac informácií o týchto možnostiach.
Zrušenie nákupu
Mám účet Allegro
Pomocou možnosti [zrušiť nákup] môžete odstúpiť od nákupu bez ohľadu na to, či ste za objednávku zaplatili. Ak predajca túto možnosť umožňuje, nájdete ju v podrobnostiach nákupu. Nákup nemôžete zrušiť, ak:
- predajca zmenil stav vašej objednávky na Pripravuje sa
- predajca poskytol sledovacie číslo zásielky
- ste požiadali o vystavenie faktúry s vašimi obchodnými údajmi
- nakupujete z firemného účtu
- od zadania objednávky uplynuli 3 dni.
Viac informácií o rušení nákupu.
Môže sa stať, že ste svoj nákup zrušili, ale predajca už zásielku odoslal. Potom sa stav vašej objednávky môže zmeniť a môžete dostať upozornenie, že vaša objednávka bola odoslaná. Ak je to tak, použite spôsob vrátenia popísaný nižšie.
Objednávku som uskutočnil(a) ako hosť
Objednávku môžete zrušiť až dovtedy, kým predajca pridá sledovacie číslo zásielky alebo zmení stav objednávky.
Ak predajca ešte nezačal pripravovať objednávku, môžete ju zrušiť do 3 dní od jej zadania.
Zistite viac o pravidlách zrušenia.
Ako zistiť, či môžete zrušiť objednávku
- Prejdite do e-mailu, ktorý ste dostali po uskutočnení nákupu.
- Kliknite na položku [prejsť na podrobnosti nákupu].
Skontrolujte, či je možnosť [zrušiť nákup] zelená. Ak áno, zrušenie je možné.
- Ak je táto možnosť k dispozícii, kliknite na ňu a vyplňte formulár zrušenia.
- Ak túto možnosť už nevidíte, môžete nákup vrátiť.
Vrátenie nákupu
Ak nemôžete nákup zrušiť, kliknite na [vrátiť nákup] v podrobnostiach nákupu. Túto možnosť nájdete, ak:
- ste zaplatili za svoj nákup vopred alebo ste zvolili platbu na dobierku alebo osobný odber
- predajca pridal sledovacie číslo zásielky.
Ak chcete nákup vrátiť, oznámte to predajcovi. Môžete to urobiť napríklad vyplnením formulára na vrátenie tovaru – prehlásenie o odstúpení od zmluvy. Pokračujte v čítaní, aby ste zistili, kde nájdete formulár a ako vrátiť váš nákup.
Túto možnosť môžete využiť pred prijatím nákupu, ako aj po jeho prevzatí. Môžete vrátiť produkt, ktorý je:
- nový
- použitý
- vystavený
- bývalá expozícia
- zľavnený.
Ak je vrátenie tovaru zakázané, odstúpenie od zmluvy nebude vo formulári na vrátenie tovaru k dispozícii. Zobrazí sa nasledujúca správa: Produkt bez práva na odstúpenie od zmluvy.
Koľko času máte na to, aby ste predajcovi oznámili vrátenie nákupu a odoslali objednávky späť
Podľa zákona máte maximálne 14 dní (počítajúc odo dňa po obdržaní zásielky) na to, aby ste predajcovi oznámili vrátenie nákupu, napríklad vyplnením formulára na vrátenie tovaru Allegro. Predajca môže túto lehotu predĺžiť ― informácie o tom nájdete na stránke ponuky, v sekcii Vrátenie tovaru .
Po vyplnení formulára na vrátenie tovaru máte ďalších 14 kalendárnych dní na odoslanie balíka.
Ako vrátiť nákup
Použite formulár na vrátenie tovaru Allegro
Ak máte účet Allegro:
- Otvorte kartu História nákupov.
- Kliknite na [podrobnosti nákupu] pod príslušnou objednávkou.
- Pod informáciami o nákupe nájdete niekoľko ďalších možností. Kliknutím na [vrátiť nákup] otvoríte formulár na vrátenie tovaru. Tam si tiež môžete skontrolovať, koľko času vám zostáva na vrátenie nákupu.
Ak je tlačidlo [vrátiť nákup] sivé – čas na vrátenie nákupu vypršal. V takom prípade kontaktujte predajcu, napríklad prostredníctvom Centra správ a požiadajte ho o akceptovanie vráteného tovaru.
Ak ste nákup uskutočnili ako hosť:
- Prejdite do e-mailu, ktorý ste dostali po uskutočnení nákupu.
- Kliknite na položku [prejsť na podrobnosti nákupu].
- Otvorí sa história nákupov. Posuňte sa nadol, kde uvidíte možnosť [vrátiť nákup].
- Ako neregistrovaný kupujúci vraciate objednávku na vlastné náklady alebo si môžete vo formulári na vrátenie tovaru vybrať platený spôsob vrátenia.
Ako vyplniť formulár na vrátenie tovaru
- Zaškrtnite produkty, ktoré chcete vrátiť a vyberte dôvod vrátenia. Ak vraciate viac produktov, môžete si vybrať pre každý produkt iný dôvod.
- Uistite sa, že údaje o vrátení sú správne a kliknite na [Vraciam produkty]. Predajca bude o tom následne informovaný emailom.
- Vyberte si spôsob doručenia.
- Pošlite produkt späť predajcovi. Upozorňujeme, že to musíte urobiť do 14 dní od odoslania formulára na vrátenie tovaru.
Pre vrátenie produktov zo Slovenska do Česka alebo Poľska je potrebné vygenerovať štítok na vrátenie tovaru, vytlačiť ho, nalepiť na balík a odniesť ho do:
- najbližšieho PPL ParcelShopu označeného na mape ikonou domčeka – ak vraciate položku do Česka
- najbližšieho bodu DHL označeného na mape ako SPS Parcelshop – EXPRESS ONE – ak vraciate položku do Poľska.
Poznámka: Vrátenie balíka na iných miestach (ParcelBox e.g. AlzaBox) nie je možné.
Ak vyplníte formulár na vrátenie tovaru:
- predajca sa dozvie o vašom odstúpení od zmluvy
- predajca dostane odkaz na sledovanie spätnej zásielky
- dáme vám vedieť, keď predajca prevezme zásielku– čoskoro vám vráti platbu.
Viac informácií o vrátení platby od predajcu. Ak chcete zistiť, ako poslať produkt späť predajcovi, prejdite do nášho článku.
Ako vrátiť produkty zakúpené mimo službu Allegro Smart!
Ak nepoužívate službu Allegro Smart! počas nákupu a neskôr ho chcete vrátiť:
- Vyplňte formulár na vrátenie tovaru. Uveďte tam, že zásielku odošlete svojpomocne.
- Po odoslaní zásielky poskytnite predajcovi sledovacie číslo zásielky, napríklad prostredníctvom Centra správ.
- Zásielku môžete poslať akýmkoľvek dopravcom – v závislosti od krajiny, do ktorej objednávku vraciate.
Kde nájsť adresu na vrátenie tovaru
Bez ohľadu na to, či ste nákup uskutočnili ako hosť alebo registrovaný kupujúci, adresu na vrátenie tovaru nájdete v e-maile, ktorý sme vám poslali po uskutočnení nákupu. V prílohe e-mailu nájdete dokument PDF s názvom Podmienky vrátenia tovaru.pdf – v ňom nájdete adresu na vrátenie tovaru.
Upozorňujeme, že adresa na vrátenie tovaru sa od adresy na zaslanie reklamácie môže líšiť. Adresa na vrátenie tovaru sa môže líšiť aj medzi jednotlivými produktmi. Dávajte pozor, aby ste produkt odoslali na správnu adresu.
Adresu na vrátenie tovaru nájdete aj v podrobnostiach vášho nákupu.
Ak ste nákup uskutočnili ako hosť:
- Prejdite do e-mailu, ktorý ste dostali po uskutočnení nákupu.
- Kliknite na položku [prejsť na podrobnosti nákupu].
- Kliknite na Informácie po nákupe. Otvoria sa podrobnosti vášho nákupu, v ktorých nájdete: opis produktu, jeho parametre, ako aj informácie o vrátení tovaru, reklamácii a záruke.
Ak ste nákup uskutočnili ako registrovaný kupujúci:
- Otvorte kartu História nákupov.
- Nájdite objednávku, ktorú chcete vrátiť, a kliknite na [podrobnosti nákupu].
- Kliknite na Informácie po nákupe. Presmerujeme vás na stránku, kde nájdete: opis produktu a jeho parametre, ako aj informácie o vrátení, reklamácii a záruke.
- Kliknite a rozbaľte sekciu s informáciami o vrátení tovaru alebo reklamácii, kde nájdete adresu, na ktorú by ste mali vrátiť tovar. Vyberte si podľa toho, či produkt vraciate v rámci práva na odstúpenie od zmluvy alebo reklamácie. Upozorňujeme, že adresa na vrátenie tovaru sa od adresy na zaslanie reklamácie môže líšiť – uistite sa, že produkt posielate na správnu adresu.
Často kladené otázky týkajúce sa vrátenia tovaru a reklamácií
Prehlásenie o odstúpení od zmluvy by ste mali odovzdať predajcovi do 14 dní od prijatia nákupu. Je na vás, akým spôsobom odstúpite od zmluvy, ale najrýchlejším spôsobom je použitie nášho formulára na vrátenie tovaru. Otvorte podrobnosti nákupu objednávky, ktorú chcete vrátiť. Kliknite na [vrátiť nákup] a vyplňte formulár na vrátenie tovaru.
Áno, v niektorých prípadoch, ktoré definuje spotrebiteľské právo, predajca nemá povinnosť prijať vrátený tovar. Pozrite si ďalšie informácie. Predajca má povinnosť informovať vás o tom, že produkt, ktorý sa chystáte kúpiť, má obmedzenú možnosť vrátenia tovaru alebo táto možnosť nie je vôbec k dispozícii.
Neexistuje zákonná povinnosť vrátiť tovar v pôvodnom obale. Tovar je potrebné poslať späť v obale, ktorý zabráni jeho poškodeniu. Pozrite sa, ako bezpečne zabaliť balík.
Predajca môže odmietnuť prijatie vrátenia hudobných a filmových záznamov, ako aj médií so softvérom dodaných v zapečatenom balíku – ak bol balík otvorený až po doručení. Tieto informácie nájdete v sekcii Vrátenie tovaru v ponuke.
V prípade odstúpenia od zmluvy a vrátenia produktu hradí kupujúci náklady na dopravu – pokiaľ predajca nesúhlasí s ich úhradou alebo neinformoval kupujúceho o potrebe znášať tieto náklady. Viac informácií.
Predajca by však mal kupujúcemu uhradiť aj náklady na jednosmernú dopravu – vo výške rovnajúcej sa nákladom na najlacnejší spôsob doručenia v ponuke.
V prípade reklamácie znášate ako kupujúci náklady na vrátenie produktu, pokiaľ sa predajca nerozhodne inak. Ak predajca uzná vašu reklamáciu, mal by vám vrátiť všetky náklady spojené s týmto nákupom. Viac informácií.