Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií (napr. pixelov, SDK) a spracovaním vašich osobných údajov (napr. jedinečných identifikátorov, údajov prehliadača) môžeme lepšie prispôsobiť obsah, ktorý vám zobrazujeme.Ak udelíte súhlas s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení a prístupom k údajom a ich spracovaním, a to aj na účely profilovania a trhovej a štatistickej analýzy, nájdete na portáli Allegro ešte ľahšie presne to, čo hľadáte a potrebujete.Prevádzkovateľom vašich osobných údajov bude spoločnosť Allegro a v niektorých prípadoch naši partneri (10 partnerov), medzi ktorých patria aj tzv. „Dôveryhodní partneri IAB Europe“ (2 partneri). Informácie o účeloch spracovania osobných údajov našimi partnermi nájdete v ich oznámeniach o ochrane súkromia.
Uchovávanie alebo prístup k informáciám na zariadení. Personalizovaná reklama a obsah, meranie reklamy a obsahu, prieskum cieľových skupín a vývoj služieb. Zaručenie bezpečnosti, predchádzanie a odhaľovanie podvodov a oprava porúch. Poskytovanie a prezentovanie reklamy a obsahu. Uloženie volieb ochrany osobných údajov a ich komunikácia. Porovnávať a spájať údaje z iných zdrojov údajov. Prepojenie rôznych zariadení. Identifikácia zariadení na základe informácií prenášaných automaticky.
Vaše osobné údaje spracúvame na uľahčenie používania našich webových stránok.Účely spracovania sú podrobne opísané v nastaveniach, ktoré sa zobrazia po kliknutí na tlačidlo „ZMENIŤ MOJE SÚHLASY“ a v Zásadách používania súborov cookie.Váš súhlas je dobrovoľný a platí 12 mesiacov. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
Keď vrátite produkt predajcovi, zodpovedáte za správnu prípravu a zabezpečenie zásielky. Pozrite sa, ako zabezpečiť, aby sa zásielka pri preprave nepoškodila.
Nie každý nákup splní vaše očakávania. Ak chcete vrátiť nákup, oznámte to predajcovi a potom mu odošlite produkt. Pozrite sa, kedy to môžete urobiť.
Ako oznámiť predajcovi, že chcete vrátiť nákup
Pred odoslaním produktu späť informujte predajcu. Ak to chcete urobiť, môžete poslať e-mail predajcovi alebo využiť možnosť [vrátiť nákup] – stačí vyplniť formulár a vybrať spôsob odoslania späť. Pozrite sa, ako na to a koľko času máte na odoslanie produktu späť predajcovi.
Kto platí za odoslanie produktov späť
Náklady na zaslanie produktu späť hradí podľa zákona vo väčšine prípadov kupujúci. Na portáli Allegro môžete svoj nákup vrátiť zadarmo, ak používate Allegro Smart!
Prečo je dôležité zabezpečiť zásielku na odoslanie
Vašou povinnosťou ako odosielateľa je riadne zabezpečiť zásielku na prepravu. Ak si teda zásielku riadne nepripravíte a predajca dostane poškodený produkt, môže vám vrátiť menej peňazí, úmerne ku škode.
Predajca môže znížiť sumu vrátenej platby, ak:
- ste poškodili vrátený produkt
- produkt má známky používania, ktoré naznačujú, že bol používaný viac, ako bolo potrebné na kontrolu jeho vlastností – napríklad chýbajú niektoré prvky alebo štítky, nálepky sú poškodené, produkt má známky opotrebovania atď.
Ak zásielku riadne nezabezpečíte alebo zabalíte nebezpečné alebo podľa pravidiel zakázané produkty, dopravca môže vašu zásielku odmietnuť a uložiť vám pokutu v prípade poškodenia zásielky.
Ako správne pripraviť zásielku na vrátenie
Každý dopravca poskytuje svoj vlastný návod, ako zásielku správne zabaliť. Môžete ich vidieť po výbere spôsobu doručenia a odoslaní formulára na vrátenie tovaru. Pred odoslaním zásielky si prečítajte pokyny dopravcu.
Produkt môžete poslať späť v rovnakom obale, v akom prišiel. Stačí skontrolovať, či nie je poškodený. Ak balík používate opakovane a stále má na sebe predchádzajúci prepravný štítok, nezabudnite ho pred odoslaním zásielky odtrhnúť. V závislosti od zvoleného spôsobu doručenia musí byť na balíku viditeľný nový prepravný štítok alebo kód vrátenia tovaru.
Ak nemôžete opätovne použiť obal – vyberte iný obal s ohľadom na hmotnosť a obsah zásielky. Venujte pozornosť aj maximálnym rozmerom a hmotnosti zásielky povolenej dopravcom.
Ako zabezpečiť balík
Zásielky sa pri preprave poškodia zvyčajne v dôsledku nesprávnej prípravy zásielky na odoslanie. Aby ste sa tomu vyhli, venujte pozornosť niekoľkým veciam.
Postarajte sa o krehké produkty
Ak je vrátený produkt vyrobený zo skla alebo je veľmi krehký (napríklad okuliare bez pevného obalu), vyberte obal, ktorý produkt ochráni pred náhodným rozdrvením (napríklad tvrdý kartón).
Pre ťažšie produkty používajte odolné obaly
Ťažké predmety by ste mali zabaliť do dostatočne pevného obalu. V opačnom prípade sa môže kartónový obal alebo obálka zlomiť v spodnej časti a produkt sa môže poškodiť.
Zásielku riadne zalepte
Použite pásku, ktorá sa pri preprave neodlepí, napríklad izolačnú alebo baliacu pásku. Ak tak neurobíte, balík sa môže počas prepravy otvoriť a jeho obsah sa môže poškodiť.
Skontrolujte, či je produkt v obale znehybnený
Pred odoslaním zásielky sa uistite, že sa produkt nepohybuje. Jemne ním zatraste – ak sa v ňom nič nehýbe a zásielka sa nedeformuje – produkt je správne zabezpečený. Zvážte použitie dodatočnej ochrany – obal vyplňte bublinkovou fóliou alebo pokrčeným papierom. Môžete si kúpiť aj poistenie zásielky. Ak sa preň rozhodnete, mali by ste to oznámiť pri odosielaní zásielky.
Aké produkty nemôžete odoslať v štandardnej zásielke
Existuje skupina produktov – takzvané produkty ADR – ktoré môžu byť nebezpečné pre ľudí a životné prostredie. Môžu to byť horľavé, toxické alebo výbušné látky (napríklad petardy, svetlice, plyn do zapaľovačov, zapaľovače alebo denaturovaný alkohol). Preto takéto zásielky nie je možné zaslať v štandardnej zásielke – ich preprava je upravená zákonom a podmienkami prepravcu. Zistite, čo sú produkty ADR a na čo nezabudnúť pri ich odosielaní.
Čo ak sa zásielka pri preprave stratí alebo poškodí
Ak sa zásielka, ktorú posielate späť predajcovi, poškodí alebo stratí:
- v prípade zásielky zasielanej na vlastné náklady (za zásielku odoslanú predajcovi zodpovedá kupujúci) – si reklamáciu uplatnite u dopravcu
- v prípade zásielok odosielaných s nami ponúkanými spôsobmi doručenia (so štítkom alebo kódom vygenerovaným vo Formulári na vrátenie tovaru) – kontaktujte nás prostredníctvom kontaktného formulára.