Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajovOdstúpenie od nákupu – aké sú vaše možnosti
Ak uskutočníte nákup na portáli Allegro a potom si to rozmyslíte a rozhodnete sa od nákupu odstúpiť, môžete využiť jednu z dvoch možností.
Zrušenie nákupu
Pomocou možnosti [zrušiť nákup] môžete rýchlo odstúpiť od nákupu bez ohľadu na to, či ste zaň zaplatili alebo nie. Ak vám predajca umožňuje zrušiť nákup, nájdete túto možnosť v podrobnostiach nákupu. Nákup nezrušíte, ak:
- predajca zmenil stav vašej objednávky na: „spracúva sa“, „pripravené na odoslanie“ alebo „odoslané“, alebo pridal sledovacie číslo zásielky
- požiadate o faktúru za tento nákup
- tento nákup uskutočníte z firemného účtu.
Viac informácií o zrušení nákupu.
Je možné, že predajca odošle zásielku skôr, ako zrušíte objednávku – vtedy sa zobrazí aktualizovaný stav zásielky. Od predajcu môžete dostať aj oznámenie o odoslaní. V takom prípade postupujte podľa pokynov uvedených v druhej možnosti odstúpenia od nákupu nižšie.
Vrátenie nákupu
Podmienky vrátenia tovaru – kto a kedy môže vrátiť zakúpený tovar
Ak už nemôžete zrušiť objednávku, kliknite na [vrátiť nákup] na karte História nákupov. Táto možnosť nemusí byť vždy dostupná. Pozrite sa, kedy vám predajca môže odmietnuť právo na vrátenie tovaru.
Túto možnosť môžete využiť pred prijatím objednávky aj po jej prijatí. Stačí kliknúť na [vrátiť nákup] a vyplniť formulár na vrátenie tovaru, čo je vyhlásenie o odstúpení od zmluvy. Vyplnenie tohto formulára nie je povinné, ale je to najpohodlnejší, najjednoduchší a najbezpečnejší spôsob. Vrátiť nákup môžete aj vyhlásením priamo u predajcu prostredníctvom jeho kontaktných údajov.
Ak ste si produkt zakúpili ako hosť[1] a chcete odstúpiť od zmluvy a produkt vrátiť, postupujte podľa nasledujúcich krokov:
- Otvorte e-mail, ktorý ste dostali po dokončení nákupu, a kliknite na [prejsť na podrobnosti nákupu]. Budete presmerovaní na svoju objednávku.
- Vyplňte formulár na vrátenie tovaru kliknutím na tlačidlo [Vrátiť nákup], ktoré nájdete na konci objednávky.
- Ako neregistrovaný kupujúci môžete vrátiť tovar na vlastné náklady alebo si vo formulári na vrátenie vybrať možnosť vrátenia za poplatok – táto možnosť je dostupná iba vo vybraných trhoch.
[1] Na allegro.pl nemôžete nakupovať ako hosť.
Kto má právo vrátiť zakúpený tovar
Máte právo vrátiť zakúpený tovar, ak ho kupujete ako spotrebiteľ (alebo niekto, kto sa do určitej miery podľa platných právnych predpisov za takého považuje) – teda kupujúci (fyzická osoba), ktorý:
- nevykonáva podnikateľskú činnosť, alebo
- podniká a uskutočňuje nákup, ktorý je určený na obchodné účely, ale nie je profesionálnej povahy (obchodný účel je príliš obmedzený na to, aby prevládal v celkovom kontexte nákupu).
Príklad: Kúpili ste tlačiareň pre autoservis.
Predajca vám môže odmietnuť právo na vrátenie tovaru, ak:
- nevykonávate podnikateľskú činnosť – skontrolujte si to na stránke ponuky, v časti O predajcovi
- ste si kúpili produkt s obmedzenou možnosťou vrátenia.
V takom prípade, v ponuke uvidíte nasledujúce informácie:
Bez možnosti vrátenia – od zmluvy nemôžete odstúpiť, ak:
- ste si kúpili výrobok s krátkou dobou trvanlivosti alebo výrobok rýchlo podliehajúci skaze, napr. tvaroh, čerstvú zeleninu;
- ste si objednali denník, periodikum alebo časopis bez zmluvy o predplatnom;
- ste si kúpili produkt, ktorého cena alebo kompenzácia závisí od výkyvov na finančnom trhu, ktoré podnikateľ nemôže ovplyvniť a ktoré môžu nastať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy – napríklad investičné produkty ako zlaté prúty, zberateľské zlaté mince, striebro, platina;
- predajca vyrobil produkt na vašu objednávku podľa vašich pokynov – napríklad tričko s potlačou podľa vášho návrhu alebo gravírované plniace pero;
- ste si v lekárni kúpili liek v zmysle farmaceutického zákona (napríklad voľnopredajný liek), potravinu určenú na osobitné výživové účely (napríklad upravené mlieko) alebo zdravotnícku pomôcku (napríklad obväz alebo teplomer[2]).
[2] Táto kategória je dostupná iba na allegro.pl.
Obmedzená možnosť vrátenia tovaru – od zmluvy nemôžete odstúpiť, ak:
- ste otvorili zapečatený obal, ktorý obsahuje zvukové a/alebo obrazové nahrávky alebo počítačový program. Odstránenie ochrannej fólie z továrensky zapečatenej hry alebo disku s hudbou alebo videom sa rovná odstráneniu pečate;
- ste si kúpili digitálny obsah, ktorý nie je uložený na hmotnom médiu a:
- predajca už začal s doručovaním obsahu a
- zmluva vyžaduje, aby ste zaplatili, pretože ste:
- výslovne súhlasili so začatím doručenia pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- potvrdili, že tým strácate právo na odstúpenie od zmluvy a
- predajca poskytol potvrdenie o uzatvorenej zmluve na trvalom médiu v primeranej lehote po uzavretí zmluvy na diaľku – napríklad stiahnutím e-knihy alebo kódu videohry.
- ste produkt trvalo a nezvratne spojili alebo zmiešali s iným produktom – napríklad ak ste naliali olej do auta alebo ste zmiešali dvojzložkovú farbu;
- ste si kúpili hygienický produkt v uzavretom obale a otvorili ste ho. Týka sa to produktov, ako sú tehotenské testy, hlavice elektrických zubných kefiek, kontaktné šošovky a rúška. Takéto produkty môžete vrátiť pred otvorením obalu.
Lehota na informovanie predajcu a odoslanie spätnej zásielky
Keď vraciate tovar, musíte o tom informovať predajcu a následne odoslať spätnú zásielku. Pozrite si, ako to urobiť a koľko máte času.
Informujte predajcu o vrátení tovaru
Podľa slovenských zákonov máte najmenej 14 dní[3] na to, aby ste predajcu informovali o vrátení tovaru. Táto lehota sa počíta:
- odo dňa nasledujúceho po dni, keď ste zásielku dostali[4], alebo
- odo dňa kedy ste uzavreli zmluvu o nákupe digitálneho obsahu, ktorý nie je doručený na hmotnom médiu.
Predajca môže túto lehotu predĺžiť – ak tak urobí, príslušné informácie nájdete na stránke ponuky v časti Vrátenie tovaru.
Ak chcete predajcu informovať o vrátení tovaru, vyplňte a odošlite formulár na vrátenie tovaru – nájdete ho v možnostiach vybraného nákupu na karte História nákupov.
Predajca tak dostane informáciu o vašom odstúpení od nákupu. Nemusíte posielať žiadne ďalšie dokumenty ani správy, ani telefonicky potvrdzovať vrátenie. Vyplnenie tohto formulára nie je povinné, ale je to najpohodlnejší, najjednoduchší a najbezpečnejší spôsob. Vrátiť nákup môžete aj poskytnutím informácií potrebných na vrátenie tovaru priamo u predajcu prostredníctvom jeho kontaktných údajov.
[3] Ak vám predajca:
- neposkytol požadované informácie o práve na odstúpenie od zmluvy, lehota na odstúpenie od zmluvy sa predĺži o 12 mesiacov od skončenia pôvodnej lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- takéto informácie poskytol do 12 mesiacov od skončenia pôvodnej lehoty na odstúpenie od zmluvy, lehota na odstúpenie od zmluvy skončí po 14 dňoch odo dňa, keď ste túto informáciu dostali.
[4] Ak ste si objednali viacero produktov v rámci jedného nákupu a dostali ste ich vo viacerých zásielkach, lehota na odstúpenie od zmluvy sa skončí po 14 dňoch odo dňa, keď vy alebo vami uvedená tretia strana, ktorá nie je prepravcom, má posledný produkt vo fyzickej držbe. Ak boli produkty doručené vo viacerých položkách alebo kusoch, lehota na odstúpenie od zmluvy sa skončí po 14 dňoch odo dňa, keď vy alebo vami uvedená tretia strana, ktorá nie je prepravcom, má poslednú položku alebo kus vo fyzickej držbe.
Koľko času máte na odoslanie spätnej zásielky
Po odoslaní formulára na vrátenie tovaru máte 14 kalendárnych dní na odoslanie zásielky.
Odoslanie spätnej zásielky
Dostupné spôsoby odoslania a náklady na vrátenie zásielky
Ak používate formulár na vrátenie tovaru, môžete si vybrať spôsob odoslania spätnej zásielky zadarmo alebo za poplatok. Potom dostanete prepravný štítok na vrátenie tovaru alebo kód na vrátenie.
Zásielku odošlete:
a) zadarmo – možnosť bezplatného vrátenia zakúpeného tovaru sa zobrazí vo formulári na vrátenie tovaru, ak:
- používate Allegro Smart! a vrátite tovar, ktorý vám bol doručený s doručením Smart!
- ste sa v rámci akcie na vybranom trhu kvalifikovali.
b) spôsobom odoslania za poplatok – prepravný štítok alebo kód na vrátenie si môžete kúpiť priamo od nás, ak chcete využiť iný spôsob odoslania než bezplatné vrátenie v rámci Allegro Smart!
Spôsoby odoslania za poplatok za líšia v závislosti od trhu.
c) na vlastné náklady – tento spôsob použite, ak nemôžete využiť možnosť vrátenia zdarma alebo vám nevyhovujú spôsoby vrátenia ponúkané vo formulári. Pri tomto spôsobe si môžete zakúpiť prepravný štítok na vrátenie tovaru alebo kód na vrátenie tovaru priamo od dopravcu. V takom prípade vás nebudeme môcť informovať o stave zásielky, ani vám nezaručíme vrátenie platby včas podľa štandardov portálu Allegro.
d) na náklady predajcu – tento spôsob využijete, ak ho predajca na stránke ponuky, v časti Vrátenie tovaru povolil. Ak predajca poskytuje vrátenie na jeho náklady, kontaktuje ho a opýtajte sa na podrobnosti.
Balenie spätnej zásielky
Ako odosielateľ nesiete zodpovednosť za bezpečné zabalenie vráteného tovaru tak, aby sa k predajcovi dostal nepoškodený. Každý dopravca poskytuje vlastné pokyny, ako správne zabaliť zásielku. Nájdete ich po výbere spôsobu prepravy a odoslaní formulára na vrátenie tovaru. Pred odoslaním zásielky si pozorne prečítajte pokyny.
Nezabudnite:
- vhodne zabezpečiť tovar – vyberte obal, ktorý je vhodný pre daný produkt, napríklad kartónovú škatuľu, polyetylénový poštový obal, výplň škatule atď
- odstrániť starý prepravný štítok;
- nelepiť nový prepravný štítok priamo na pôvodný obal – namiesto toho ho nalepte na poštovú zásielku alebo škatuľu;
- pripraviť spätnú zásielku na palete – ak ste dostali objednávky na palete.
Poškodenie vráteného tovaru
Predajca môže znížiť sumu vrátenia platby, ak vrátený tovar:
- ste poškodili
- má stopy používania, ktoré dokazujú, že produkt bol používaný viac, ako bolo potrebné na určenie vlastností produktu – napríklad chýbajú mu určité prvky, sú na ňom viditeľné stopy používania, odstránené štítky, poškodené nálepky a podobne.
Ak je zásielka poškodená alebo sa počas prepravy stratila:
- podajte sťažnosť dopravcovi – v prípade vrátenia tovaru zaslaného na vaše náklady
- kontaktujte nás – v prípade vrátenia tovaru zaslaného spôsobmi, ktoré ponúka Allegro (vygenerovali ste si štítok alebo kód na vrátenie tovaru prostredníctvom formulára na vrátenie tovaru).
Vrátenie platby od predajcu
Koľko času má predajca na vrátenie platby za nákup
Závisí to od formy a dôvodov odstúpenia od nákupu:
a) zrušenie nákupu – predajca by mal vrátiť peniaze do 2 pracovných dní.
b) odstúpenie od zmluvy – predajca by mal vrátiť peniaze bezodkladne po prijatí a kontrole tovaru, najneskôr do 7 kalendárnych dní od zmeny stavu vrátenej zásielky na Doručená, najneskôr však do 14 dní od prijatia vyplneného formulára o vrátení tovaru od vás. Stav spätnej zásielky môžete skontrolovať v podrobnostiach nákupu na karte História nákupov. Predajca má právo zadržať vrátenie platby pokiaľ nedostane spätnú zásielku, alebo dôkaz, že ste spätnú zásielku odoslali.
c) vrátenie z dôvodu:
reklamácie (vada tovaru) – týka sa to platieb na allegro.pl uskutočnených do 31. decembra 2022 a do 30. júna 2024 na allegro.sk – prostredníctvom formulára na vrátenie tovaru požiadate o vrátenie celej sumy alebo jej časti. Predajca spracuje vašu žiadosť do 14 kalendárnych dní od odoslania formulára na vrátenie tovaru. Ak vašu reklamáciu uzná, okamžite vám vráti platbu.
reklamácie (vada tovaru/nesúlad tovaru so zmluvou) – týka sa to všetkých platieb s výnimkou tých, ktoré sme uviedli vyššie – prostredníctvom formulára na vrátenie tovaru žiadate o úplnú alebo čiastočnú reklamáciu, pretože:
- predajca odmietol uviesť tovar do súladu s dohodou, pretože to nebolo možné alebo príliš drahé
- predajca neuviedol tovar do súladu s dohodou (opravou alebo výmenou)
- predajca nie je schopný uviesť tovar do súladu s dohodou v primeranom čase alebo bez spôsobenia zbytočných nepríjemností pre vás
- pokusy predajcu uviesť tovar do súladu s dohodou (opravou alebo výmenou) neboli úspešné
- nesúlad tovaru je dostatočne závažný na to, aby odôvodňoval okamžité odstúpenie od zmluvy alebo zníženie ceny.
O nesúlade so zmluvou by ste mali informovať predajcu v lehote platnej vo vašej krajine.
Poznámka: zodpovednosť predajcu za nesúlad s dohodou sa môže na jednotlivých trhoch líšiť:
Ak chcete zmluvu ukončiť, vráťte tovar predávajúcemu na jeho náklady. Predajca spracuje vašu požiadavku ako reklamáciu. Ak vašu reklamáciu uzná, peniaze vám vráti najneskôr do 14 dní od prijatia zásielky alebo dôkazu od vás, že ste zásielku odoslali.
Ak chcete, aby vám predajca prdukt vymenil, poslal vám chýbajúci diel, prípadne odstránil závadu/nesúlad s ponukou, reklamujte priamo u neho. Ako na to si pozrite v ponuke predajcu, v sekcii Reklamácia. Predajca na svoje náklady vyzdvihne produkt, ktorý má vymeniť.
Ako predajca vráti platbu
Spôsob vrátenia platby závisí od spôsobu platby, ktorý ste si vybrali a od trhu.
Ak ste zaplatili: | Platbu vráti: |
---|---|
rýchlym prevodom | Platbu vráti: na bankový účet, z ktorého ste zaplatili za nákup |
platobnou kartou | Platbu vráti: na bankový účet prepojený s kartou |
bankovým prevodom | Platbu vráti: na bankový účet, z ktorého ste zaplatili za nákup. V prípade chýbajúcich informácií alebo vrátenia platby uskutočnenej prostredníctvom pošty vás spoločnosť PayU požiada o poskytnutie údajov na vrátenie platby. |
platbou na dobierku | Platbu vráti: na bankový účet, ktorý ste uviedli vo formulári na vrátenie tovaru |
Ak ste zaplatili: | Platbu vráti: |
---|---|
kupónom z Mincí alebo darčekovou kartou | Platbu vráti: kupónom rovnakej hodnoty |
BLIK kódom | Platbu vráti: na bankový účet, z ktorého ste zaplatili za nákup |
cez Allegro Pay | Platbu vráti: na úverový limit, ktorý máte ihneď dostupný |
cez splátky PayU | Platbu vráti: na bankový účet veriteľa. Informujte veriteľa, že odstupujete od úverovej zmluvy. Kontaktné informácie nájdete v zmluve |
Aká suma peňazí vám bude vrátená
Záleží na dôvodoch vrátenia tovaru.
- zrušenie nákupu – predajca vám vráti platbu, ktorú ste za nákup zaplatili.
- odstúpenie od zmluvy – predajca vám vráti platbu za tovar (sumu môže znížiť ak je produkt používaný alebo poškodený) a náklady na doručenie (môže ísť o najlacnejšie náklady na doručenie stanovené v cenníku).
- reklamácia (vada tovaru) – ak predajca uzná vašu reklamáciu, vráti vám hodnotu tovaru, ako aj prepravné a poplatky za spätnú zásielku a ďalšie oprávnené náklady, ktoré vám vznikli. Ak predajca vašu reklamáciu zamietne, musí svoje rozhodnutie odôvodniť. Proti tomuto rozhodnutiu sa môžete odvolať v Diskusii.
Medzinárodné vrátenie – platí len pre allegro.pl
Ak chcete vrátiť nákup od medzinárodného predajcu, ktorý má spiatočnú adresu mimo Poľska, informujte predajcu o svojom odstúpení od nákupu a medzinárodnom vrátení a pošlite mu formulár na vrátenie tovaru (nájdete ho v možnostiach vedľa nákupu.)
Vo formulári vyberte Osobné odoslanie a vyberte spôsob doručenia:
zdarma – táto možnosť je dostupná v prípade, že predajca umožňuje bezplatné vrátenie alebo k zásielke pripojí prepravný štítok na vrátenie. To, či predajca ponúka vrátenie zdarma, môžete zistiť na stránke s ponukou v časti Vrátenie tovaru. Ak vám predajca neposlal prepavný štítok na vrátenie tovaru spolu s objednávkou, kontaktujte ho prostredníctvom Centra správ.
za poplatok – nákup môžete vrátiť na vlastné náklady. Ak to chcete urobiť, sami vyberte dopravcu, od ktorého budete prepravný štítok kupovať.