Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajov1. Podmienky vrátenia tovaru ― kto a kedy môže vrátiť zakúpený tovar
A. Kto má právo vrátiť zakúpený tovar
Máte právo vrátiť zakúpený tovar, ak ho kupujete ako spotrebiteľ.
B. Predajca vám môže odmietnuť právo na vrátenie tovaru, ak:
a) produkt, ktorý ste si zakúpili, spĺňa jedno z nižšie uvedených kritérií (podľa § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku v znení neskorších predpisov) – skontrolujte si to v ponuke, v časti Vrátenie tovaru
Bez možnosti vrátenia – od zmluvy nemôžete odstúpiť, ak:
- ste si kúpili výrobok s krátkou dobou trvanlivosti alebo výrobok rýchlo podliehajúci skaze, napr. tvaroh, čerstvú zeleninu;
- ste si objednali denník, periodikum alebo časopis bez zmluvy o predplatnom;
- ste si kúpili produkt, ktorého cena alebo kompenzácia závisí od výkyvov na finančnom trhu, ktoré podnikateľ nemôže ovplyvniť a ktoré môžu nastať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy – napríklad investičné produkty ako zlaté prúty, zberateľské zlaté mince, striebro, platina;
- predajca vyrobil produkt na vašu objednávku podľa vašich pokynov – napríklad tričko s potlačou podľa vášho návrhu alebo gravírované plniace pero;
- ste si v lekárni kúpili liek v zmysle farmaceutického zákona (napríklad voľnopredajný liek), potravinu určenú na osobitné výživové účely (napríklad upravené mlieko) alebo zdravotnícku pomôcku (napríklad obväz alebo teplomer).
Obmedzená možnosť vrátenia tovaru – od zmluvy nemôžete odstúpiť, ak:
- ste otvorili zapečatený obal, ktorý obsahuje zvukové a/alebo obrazové nahrávky alebo počítačový program. Odstránenie ochrannej fólie z továrensky zapečatenej hry alebo disku s hudbou alebo videom sa rovná odstráneniu pečate;
- ste si kúpili digitálny obsah, ktorý nie je uložený na hmotnom nosiči, s ktorého použitím dal kupujúci súhlas – napríklad stiahnutie e-knihy alebo kódu videohry;
- ste produkt trvalo a nezvratne spojili alebo zmiešali s iným produktom – napríklad ak ste naliali olej do auta alebo ste zmiešali dvojzložkovú farbu;
- ste si kúpili hygienický produkt v uzavretom obale a otvorili ste ho. Týka sa to produktov, ako sú tehotenské testy, hlavice elektrických zubných kefiek, kontaktné šošovky a rúška. Takéto produkty môžete vrátiť pred otvorením obalu.
2. Odstúpenie od nákupu ― aké sú vaše možnosti
Ak uskutočníte nákup na portáli Allegro a potom si to rozmyslíte a rozhodnete sa od nákupu odstúpiť, môžete využiť jednu z dvoch možností.
A. Zrušenie nákupu
Pomocou možnosti [zrušiť nákup] môžete rýchlo odstúpiť od nákupu bez ohľadu na to, či ste zaň zaplatili alebo nie. Ak vám predajca umožňuje zrušiť nákup, nájdete túto možnosť v podrobnostiach nákupu. Nákup nezrušíte, ak:
- predajca zmenil stav vašej objednávky na: „spracúva sa“, „pripravené na odoslanie“ alebo „odoslané“, alebo pridal sledovacie číslo zásielky
- požiadate o faktúru za tento nákup
- tento nákup uskutočníte z firemného účtu.
Viac informácií o zrušení nákupu.
Je možné, že predajca odošle zásielku skôr, ako zrušíte objednávku – vtedy sa zobrazí aktualizovaný stav zásielky. Od predajcu môžete dostať aj oznámenie o odoslaní. V takom prípade postupujte podľa pokynov uvedených v druhej možnosti odstúpenia od nákupu nižšie.
B. Vrátenie nákupu
Ak už nemôžete zrušiť objednávku, kliknite na [vrátiť nákup] v záložke História nákupov. Táto možnosť bude k dispozícii, ak:
- zaplatíte za svoj nákup vopred alebo sa rozhodnete zaplatiť pri doručení alebo pri osobnom prevzatí;
- predajca pridal sledovacie číslo zásielky.
Túto možnosť môžete využiť pred prijatím objednávky aj po jej prijatí. Stačí kliknúť na [vrátiť nákup] a vyplniť formulár na vrátenie tovaru, čo je vyhlásenie o odstúpení od zmluvy.
Ak ste si produkt zakúpili ako hosť a chcete odstúpiť od zmluvy a produkt vrátiť, postupujte podľa nasledujúcich krokov:
- Otvorte e-mail, ktorý ste dostali po dokončení nákupu, a kliknite na [prejsť na podrobnosti nákupu]. Budete presmerovaní na svoju objednávku.
- Vyplňte formulár na vrátenie tovaru kliknutím na tlačidlo [Vrátiť nákup], ktoré nájdete na konci objednávky.
- Ako neregistrovaný kupujúci vraciate tovar na vlastné náklady.
3. Lehota na informovanie predajcu a odoslanie spätnej zásielky
Keď vraciate tovar, musíte o tom informovať predajcu a následne odoslať spätnú zásielku. Pozrite si, ako to urobiť a koľko máte času.
A. Informujte predajcu o vrátení tovaru
Podľa slovenských zákonov máte najmenej 14 dní (odo dňa nasledujúceho po dni, keď ste zásielku dostali) na to, aby ste predajcu informovali o vrátení tovaru. Predajca môže túto lehotu predĺžiť – ak tak urobí, príslušné informácie nájdete na stránke ponuky v časti Vrátenie tovaru.
Ak chcete predajcu informovať o vrátení tovaru, vyplňte a odošlite formulár na vrátenie tovaru – nájdete ho v možnostiach vybraného nákupu v záložke História nákupov. Predajca tak dostane informáciu o vašom odstúpení od nákupu. Nemusíte posielať žiadne ďalšie dokumenty ani správy, ani telefonicky potvrdzovať vrátenie.
B. Koľko času máte na odoslanie spätnej zásielky
Po odoslaní formulára na vrátenie tovaru máte 14 kalendárnych dní na odoslanie zásielky.
4. Odoslanie spätnej zásielky
A. Dostupné spôsoby odoslania a náklady na vrátenie zásielky
Vo formulári na vrátenie tovaru vyberte spôsob odoslania spätnej zásielky.
Zásielku odošlete:
a) zadarmo
- možnosť bezplatného vrátenia zakúpeného tovaru sa zobrazí vo formulári na vrátenie tovaru[1], ak používate Allegro Smart! a vrátite tovar, ktorý vám bol doručený s doručením Smart!
- zásielku budete môcť vrátiť týmto spôsobom, ak predajca umožňuje bezplatné vrátenie tovaru alebo ak k zásielke priložil štítok na vrátenie tovaru. To, či predajca ponúka vrátenie tovaru zdarma, si môžete overiť na stránke ponuky v časti Vrátenie tovaru. Ak vám predajca spolu s objednávkou neposlal aj štítok na vrátenie tovaru, kontaktujte ho prostredníctvom Centra správ.
b) na vlastné náklady ― tento spôsob použite, ak nemôžete využiť možnosť vrátenia zdarma alebo vám nevyhovujú spôsoby vrátenia ponúkané vo formulári. Pri tomto spôsobe si môžete zakúpiť prepravný štítok na vrátenie tovaru alebo kód na vrátenie tovaru priamo od dopravcu. V takom prípade vás nebudeme môcť informovať o stave zásielky, ani vám nezaručíme vrátenie platby včas podľa štandardov portálu Allegro.
[1] Spôsob bezplatného vrátenia tovaru nemusí byť ten istý, ktorý ste si pôvodne vybrali na doručenie objednávky.
5. Balenie spätnej zásielky
Ako odosielateľ nesiete zodpovednosť za bezpečné zabalenie vráteného tovaru tak, aby sa k predajcovi dostal nepoškodený.
Každý dopravca poskytuje vlastné pokyny, ako správne zabaliť zásielku. Nájdete ich po výbere spôsobu prepravy a odoslaní formulára na vrátenie tovaru. Pred odoslaním zásielky si pozorne prečítajte pokyny.
Nezabudnite:
- vhodne zabezpečiť tovar – vyberte obal, ktorý je vhodný pre daný produkt, napríklad kartónovú škatuľu, polyetylénový poštový obal, výplň škatule atď
- odstrániť starý prepravný štítok;
- nelepiť nový prepravný štítok priamo na pôvodný obal – namiesto toho ho nalepte na poštovú zásielku alebo škatuľu;
- pripraviť spätnú zásielku na palete – ak ste dostali objednávky na palete.
Darčeky
Ak ste k objednávke dostali darček zadarmo, mali by ste ho vrátiť spolu s vráteným tovarom.
A. Poškodenie vráteného tovaru
Predajca môže znížiť sumu vrátenia platby, ak vrátený tovar:
- bol poškodený vami
- nesie stopy používania, ktoré dokazujú, že produkt bol používaný viac, ako bolo potrebné na určenie vlastností produktu – napríklad chýbajú mu určité prvky, sú na ňom viditeľné stopy používania, odstránené štítky, poškodené nálepky a podobne.
Ak je zásielka poškodená alebo sa stratila počas prepravy:
- podajte sťažnosť dopravcovi – v prípade vrátenia tovaru zaslaného na vaše náklady;
- kontaktujte nás – v prípade vrátenia tovaru zaslaného spôsobmi, ktoré ponúka Allegro (vygenerovali ste si štítok alebo kód na vrátenie tovaru prostredníctvom formulára na vrátenie tovaru).
6. Vrátenie platby od predajcu
A. Koľko času má predajca na vrátenie platby za nákup
Závisí to od formy a dôvodov odstúpenia od nákupu:
a) zrušenie nákupu – predajca by mal vrátiť peniaze do 2 pracovných dní.
b) odstúpenie od zmluvy (dôvody odstúpenia od zmluvy: nevyhovuje mi, zakúpené omylom, odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu, tovar nezodpovedá objednávke, tovar nebol doručený včas) – predajca by mal vrátiť peniaze bezodkladne po prijatí a kontrole tovaru, najneskôr do 7 kalendárnych dní od zmeny stavu vrátenej zásielky na doručenú, najneskôr však do 14 dní od prijatia vyplneného formulára o vrátení tovaru od vás. Stav spätnej zásielky môžete skontrolovať v podrobnostiach nákupu v záložke História nákupov.
c) vrátenie z dôvodu reklamácie (vada/nesúlad tovaru so zmluvou) (dôvody: chýbajúci prvok, chybný produkt, ale zásielka prišla neporušená, zásielka a produkt poškodené pri preprave, iná vada alebo nesúlad tovaru so zmluvou) – prostredníctvom formulára na vrátenie tovaru požiadate o vrátenie celej sumy alebo jej časti.
Predajca spracuje vašu žiadosť v režime reklamácie do 14 kalendárnych dní od odoslania formulára na vrátenie tovaru. Ak vašu reklamáciu uzná, okamžite vám vráti platbu. Ak chcete, aby vám predajca vymenil tovar, poslal chýbajúci prvok alebo odstránil vadu, podajte reklamáciu priamo jemu – spôsob, ako to urobiť, nájdete na stránke ponuky v časti Reklamácie. Je dôležité uplatniť reklamáciu ihneď po zistení vady.
Ak predajca zamietne reklamáciu:
- vašich nákupov spred 1. júla 2024 - predajca vám musí poskytnúť odborný posudok (týka sa to reklamácie produktu podanej do 12 mesiacov od nákupu produktu)
- vašich nákupov od 1. júla 2024 - predajca vám nemusí poskytnúť odborný posudok. Stačí, že vás o svojom rozhodnutí informuje.
V prípade zamietnutia reklamácie uplatnenej po 12 mesiacoch od kúpy tovaru môžete získať odborný posudok oprávnenosti uplatnenej reklamácie a v prípade kladného výsledku opakovane uplatniť reklamáciu u predajcu. Predajca nemôže takto uplatnenú reklamáciu odmietnuť a je povinný nahradiť vám všetky náklady spojené s vypracovaním odborného posúdenia.
[1] odborný posudok – písomný posudok znalca alebo posudok vydaný autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo posudok osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv podľa § 2 písm. n) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
B. Ako predajca vráti platbu
Spôsob vrátenia platby závisí od spôsobu platby, ktorý ste si vybrali.
Ak ste si vybrali nasledujúce spôsoby platby:
- rýchly prevod ― vrátenie platby na bankový účet, z ktorého ste zaplatili za nákup
- platobná karta ― vrátenie platby na bankový účet prepojený s kartou
- bankový prevod ― vrátenie platby na bankový účet, z ktorého ste zaplatili za nákup. V prípade chýbajúcich informácií alebo vrátenia platby uskutočnenej prostredníctvom pošty vás spoločnosť PayU požiada o poskytnutie údajov na vrátenie platby
- platba na dobierku ― dostanete platbu späť na bankový účet, ktorý ste uviedli vo formulári na vrátenie tovaru.
C. Aká suma peňazí vám bude vrátená
Záleží na dôvodoch vrátenia tovaru:
a) vrátenie platby vyplývajúce z odstúpenia od zmluvy (platí aj pre zaplatený a zrušený nákup) – predajca vám vráti platbu za tovar a náklady na doručenie (môže ísť o najlacnejšie náklady na doručenie stanovené v cenníku)
b) vrátenie tovaru na základe reklamácie (chybný tovar) ― ak predajca uzná vašu reklamáciu, vráti vám hodnotu tovaru, ako aj prepravné a poplatky za spätnú zásielku a ďalšie oprávnené náklady, ktoré vám vznikli. Ak predajca vašu reklamáciu zamietne, musí svoje rozhodnutie odôvodniť. Proti tomuto rozhodnutiu sa môžete odvolať v Diskusii.