Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajovChcete odstúpiť od nákupu alebo vrátiť zakúpený produkt? Predajca vám vráti platbu za produkty, za ktoré ste zaplatili, ak:
- zrušíte uhradený nákup
- odstúpite od zmluvy, vrátite produkt a predajca ho akceptuje.
Predajca vám vráti náklady na vrátené produkty a najlacnejší spôsob doručenia dostupný v príslušnej ponuke.
Kedy predajca vráti platbu
Predajca má konkrétnu lehotu na vrátenie platby:
- Zrušenie uhradeného nákupu ― ak si objednáte a zaplatíte nákup a potom ho zrušíte, predajca má 48 hodín na vrátenie platby.
- Vrátenie produktu ― ak odstúpite od nákupu a pošlete produkt späť predajcovi, lehota na vrátenie platby zo strany predajcu závisí od dôvodu vrátenia tovaru:
- odstúpenie od zmluvy ― podľa Podmienok vrátenia tovaru na portáli Allegro má predajca 2 až 7 kalendárnych dní na vrátenie platby od momentu, keď si prevezme spätnú zásielku
- reklamácia ― predajca má 2 až 14 kalendárnych dní na vrátenie platby od momentu prevzatia spätnej zásielky.
Koľko peňazí môžete získať od predajcu
Predajca vám vráti platbu za vrátené produkty a najlacnejší spôsob doručenia. Možno však nedostanete celú sumu, ktorú ste za nákup zaplatili.
V niektorých prípadoch môže predajca znížiť sumu vrátenej platby – napríklad ak bol produkt poškodený pri preprave alebo má jasné známky používania. Ak vám predajca vráti platbu len čiastočne, v e-maile nájdete odôvodnenie.
Predajca nie je povinný vrátiť vám všetky dodatočné výdavky. Ak si napríklad vyberiete iný spôsob doručenia, než je ten najlacnejší, ktorý ponúka predajca, vrátia sa vám náklady na najlacnejší spôsob.
Ako sa dozviete o vrátení platby
Keď predajca vráti platbu, dáme vám vedieť e-mailom. V e-maile nájdete informácie o nákupe, ktorého sa týka vrátenie platby, ako aj sumu a spôsob vrátenia platby.
Informácie o vrátení platby nájdete v podrobnostiach vášho nákupu.
Ako vám predajca vráti platbu
Spôsob vrátenia platby závisí od spôsobu platby, ktorý ste si vybrali pre svoj nákup, pokiaľ nie je dohodnuté inak. Čítajte ďalej a zistite, ako funguje vrátenie platby pre jednotlivé spôsoby.
Platba na dobierku
Peniaze dostanete na bankový účet, ktorý ste uviedli vo formulári na vrátenie. Väčšina bánk zobrazuje informácie o vrátení s dátumom zaúčtovania v histórii vášho účtu.
Debetná karta
Platba vám bude vrátená na váš bankový účet. Vo väčšine bánk uvidíte podrobnosti o vrátení platby vo svojom bankovom výpise alebo v histórii vášho účtu vedľa dátumu platby za nákup. Ak ste za objednávku zaplatili kartou značky:
- Mastercard – platba vám bude vrátená do 3 pracovných dní
- Visa – platba vám bude vrátená do 7 pracovných dní.
Kreditná karta
Vrátenie platby dostanete na kartu. V prípade karty značky:
- Mastercard – platba vám bude vrátená do 3 pracovných dní
- Visa – platba vám bude vrátená do 7 pracovných dní.
Vo väčšine bánk uvidíte podrobnosti o vrátení platby vo svojom bankovom výpise alebo v histórii vášho účtu vedľa dátumu platby za nákup. V niektorých prípadoch sa tieto informácie nemusia zobraziť ihneď po vrátení platby. Možno budete musieť počkať do ďalšieho zúčtovacieho obdobia.
Vrátenie platby a zablokovanie karty
Ak bola vaša karta zablokovaná, obmedzená alebo deaktivovaná, platba vám bude vrátená na technický účet banky. Ak chcete získať späť peniaze, kontaktujte svoju banku.
Prevod
Vrátenú platbu dostanete na bankový účet, z ktorého ste zaplatili za nákup. Platba vám bude vrátená do 3 pracovných dní. U väčšiny bánk uvidíte podrobnosti o vrátení platby v histórii vášho účtu vedľa dátumu platby za nákup.
Bežný bankový prevod
Vrátenú platbu dostanete do 3 pracovných dní na bankový účet, ktorý ste uviedli. Ak ste zadali prevod na pošte alebo v banke, PayU vám pošle e-mail a požiada vás o poskytnutie údajov potrebných na vrátenie platby. Peniaze prevedené poštovou poukážkou sú pripísané na účet do 14 dní.
Čo robiť, ak predajca nevráti platbu
Ak vrátite svoj nákup, ale predajca vám nevráti platbu, začnite Diskusiu. Predajca má 24 hodín na odpoveď. Ak nemôžete dosiahnuť dohodu, kliknite na tlačidlo [Požiadať o pomoc Allegro] — zapojíme sa do Diskusie. Ak sa Diskusia neskončila uspokojivým riešením, môžete získať plné vrátenie platby v rámci Allegro Protect.