Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií (napr. pixely, SDK), ako aj spracovaním vašich osobných údajov (vrátane jedinečných identifikátorov, údajov prehliadača), môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Ak udelíte súhlas s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení a prístupom k údajom a ich spracovaním, a to aj na účely profilovania, ako aj trhovej a štatistickej analýzy, nájdete na portáli Allegro ľahšie presne to, čo hľadáte a potrebujete.Prevádzkovateľom vašich osobných údajov bude spoločnosť Allegro a v niektorých prípadoch naši partneri (10 partnerov), medzi ktorých patria aj tzv. „Dôveryhodní partneri Europe IAB“ (2 partneri). Informácie o účeloch spracovania osobných údajov našimi partnermi nájdete v ich zásadách ochrany osobných údajov.
Uchovávanie alebo prístup k informáciám na zariadení. Personalizovaná reklama a obsah, meranie reklamy a obsahu, prieskum cieľových skupín a vývoj služieb. Zaručenie bezpečnosti, predchádzanie a odhaľovanie podvodov a oprava porúch. Poskytovanie a prezentovanie reklamy a obsahu. Uloženie volieb ochrany osobných údajov a ich komunikácia. Porovnávať a spájať údaje z iných zdrojov údajov. Prepojenie rôznych zariadení. Identifikácia zariadení na základe informácií prenášaných automaticky.
Vaše osobné údaje sa spracúvajú aj preto, aby sme vám uľahčili používanie našich webových stránok.Účely spracovania sú podrobne opísané v nastaveniach, ktoré sa zobrazia po kliknutí na možnosť ZMENIŤ SÚHLASY a v Zásadách používania súborov cookie.Váš súhlas je dobrovoľný a platí 12 mesiacov. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
Kedy môžete podať reklamáciu
Reklamáciu z dôvodu nesúladu produktu so zmluvou môžete uplatniť, ak produkt, ktorý ste si zakúpili:
- vám bol doručený poškodený alebo bol ihneď po zakúpení nefunkčný
- má vadu
- sa počas používania pokazil.
Reklamáciu môžete uplatniť u predajcu do 2 rokov od nákupu. Počas tohto obdobia musí predajca uviesť produkt do súladu so zmluvou – napríklad opravou alebo odstránením vady.
Ako podať reklamáciu
Reklamáciu môžete podať cez formulár k dispozícii v podrobnostiach nákupu.
- V hornej časti záložky História nákupov kliknite na [nahlásiť problém] alebo v podrobnostiach nákupu kliknite na [podať reklamáciu alebo nahlásiť problém].
- Vyberte typ problému a my vás presmerujeme na príslušný formulár.
- Vyplňte tento formulár. Hotovo!
Vo formulári si vyberte produkt, ktorý chcete reklamovať a podrobne opíšte problém. Môžete pridať aj prílohy, ako napríklad fotografie poškodeného výrobku alebo znalecký posudok. Vo formulári si vyberte preferované riešenie.
Po podaní reklamácie automaticky otvoríme chat s predajcom – kde jej priebeh môžete sledovať. Ak chcete zobraziť všetky správy, kliknite na ikonu správ na domovskej stránke Allegro alebo otvorte podrobnosti daného nákupu.
Koľko času má predajca na vybavenie reklamácie
Keď predajca dostane vašu reklamáciu, má 14 dní na odpoveď. Do tej doby by sa mal rozhodnúť a informovať vás o tom.
Kedy môžete poslať produkt späť predajcovi
Niekedy je potrebné odoslať produkt späť predajcovi, aby mohol podať rozhodnutie – najmä ak sa vaša reklamácia týka poškodených alebo nekompletných produktov. Predajca je povinný prevziať od vás produkt na svoje náklady – môže vám napríklad poslať štítok na vrátenie tovaru alebo si produkt vyzdvihnúť sám. Predajca vám v chate týkajúcom sa reklamácie dá vedieť, či tento produkt, ktorého sa reklamácia týka, máte poslať späť a ako to urobiť.
Ak sa rozhodnete odoslať produkt späť predajcovi, aby ho mohol opraviť alebo vymeniť, nemusíte použiť originálne balenie. Dbajte však o to, aby ste zásielku s produktom riadne zabezpečili.
Kde si skontrolujete stav vašej reklamácie
Všetky informácie o vašej reklamácii nájdete:
- v spoločnom chate, ktorý môžete použiť na priamy kontakt s predajcom. Predajca má 14 dní na vybavenie vašej reklamácie.
- v podrobnostiach vášho nákupu.
Čo ak predajca zamietne vašu reklamáciu
Ak predajca zamietne vašu reklamáciu a vy s týmto rozhodnutím nesúhlasíte – môžete svoj prípad riešiť súdnou cestou, napríklad v prípade, že:
- predajca tvrdí, že ste sa neriadili návodom na obsluhu a nesprávne pripojili zariadenie k internetu, čo malo za následok jeho poškodenie
- suma nákupu presiahla 5 000 EUR
- nepoužívate produkt na účel, pre ktorý bol vyrobený.
Môžete taktiež vyplniť žiadosť v rámci Allegro bezpečný nákup, ktorú posúdime.
Ak predajca zamietne vašu reklamáciu, mal by vám produkt odoslať naspäť.
Čo ak dostanete produkt, ktorý ste si neobjednali
Ak vám predajca omylom odošle iný produkt, ako ste si objednali, reklamujte ho z dôvodu nesúladu produktu so zmluvou. Skontaktujte sa s predajcom a dohodnite si:
- spôsob, akým môžete vrátiť nesprávny produkt – predajca vás môže požiadať o vrátenie produktu alebo vám ho môže nechať
- spôsob, akým vám predajca odošle správny produkt.
Čo ak predajca neodpovie na vašu reklamáciu
Ak vám predajca neodpovie v chate ohľadom vašej reklamácie, môžete nás požiadať o pomoc. Ak to problém nevyrieši, ponúkneme vám vrátenie platby v rámci nášho programu ochrany kupujúceho – Allegro bezpečný nákup.
Nákupy uskutočnené živnostníkom
Ak ste živnostník a nákup nie je na profesionálny účel – to znamená, že nesúvisí s vašou profesionálnou činnosťou – predajca už nemôže odmietnuť alebo obmedziť vaše právo na uplatnenie reklamácie z dôvodu nesúladu produktu so zmluvou (je to možné len v rámci zákonnej záruky pre nákupy uskutočnené do 31.12.2022).