Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií (napr. pixelov, SDK) a spracovaním vašich osobných údajov (napr. jedinečných identifikátorov, údajov prehliadača) môžeme lepšie prispôsobiť obsah, ktorý vám zobrazujeme.Ak udelíte súhlas s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení a prístupom k údajom a ich spracovaním, a to aj na účely profilovania a trhovej a štatistickej analýzy, nájdete na portáli Allegro ešte ľahšie presne to, čo hľadáte a potrebujete.Prevádzkovateľom vašich osobných údajov bude spoločnosť Allegro a v niektorých prípadoch naši partneri (10 partnerov), medzi ktorých patria aj tzv. „Dôveryhodní partneri IAB Europe“ (2 partneri). Informácie o účeloch spracovania osobných údajov našimi partnermi nájdete v ich oznámeniach o ochrane súkromia.
Uchovávanie alebo prístup k informáciám na zariadení. Personalizovaná reklama a obsah, meranie reklamy a obsahu, prieskum cieľových skupín a vývoj služieb. Zaručenie bezpečnosti, predchádzanie a odhaľovanie podvodov a oprava porúch. Poskytovanie a prezentovanie reklamy a obsahu. Uloženie volieb ochrany osobných údajov a ich komunikácia. Porovnávať a spájať údaje z iných zdrojov údajov. Prepojenie rôznych zariadení. Identifikácia zariadení na základe informácií prenášaných automaticky.
Vaše osobné údaje spracúvame na uľahčenie používania našich webových stránok.Účely spracovania sú podrobne opísané v nastaveniach, ktoré sa zobrazia po kliknutí na tlačidlo „ZMENIŤ MOJE SÚHLASY“ a v Zásadách používania súborov cookie.Váš súhlas je dobrovoľný a platí 12 mesiacov. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
Termín na vybavenie reklamácie
Keď predajca obdrží vašu reklamáciu, je povinný bezodkladne určiť spôsob jej vybavenia. Ak sa však jedná o zložitý prípad, má lehotu do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie alebo do 30 dní, ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie produktu alebo služby. Ak tak predajca neurobí v stanovenej lehote, vaša reklamácia sa považuje za vyhovenú a máte právo na odstúpenie od zmluvy alebo na výmenu produktu.
Predajca môže v rámci reklamačného konania požiadať kupujúceho o vrátenie produktu. Lehota na vybavenie reklamácie nemôže uplynúť, kým predajca nedostane produkt.
Odosielanie produktu späť predajcovi
Ak tovar posielate späť v rámci reklamácie, mali by ste ho riadne zabezpečiť. Zvyčajne nie je potrebné vrátiť ho v pôvodnom obale. Nie je potrebné, aby ste priložili potvrdenie.
Práva spotrebiteľa zo zodpovednosti za chyby
Kupujúci môže reklamovať chybu produktu, ktorá sa prejaví do dvoch rokov od prevzatia produktu, pokiaľ pri uzavretí zmluvy nie je dohodnutá iná lehota. Takáto záručná lehota nemôže byť kratšia ako 12 mesiacov.
Ak ide o chybu odstrániteľnú, má kupujúci právo požadovať odstránenie chyby — musí byť vykonaná bezplatne, včas a riadne — alebo môže požadovať výmenu produktu. Ak sa chyba týka len súčasti produktu, môže kupujúci požadovať výmenu súčasti len vtedy, ak mu tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu produktu alebo závažnosť chyby. Predajca sa môže vždy rozhodnúť namiesto opravy produkt vymeniť.
Kupujúci má právo na výmenu produktu alebo odstúpenie od zmluvy, ak:
- je chyba neopraviteľná a produkt nemôže byť riadne používaný
- je chyba opraviteľná, ale vyskytuje sa opakovane
- produkt má viaceré chyby.
Ak ide o chybu neopraviteľnú, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu produktu, má kupujúci právo na primeranú zľavu z jeho ceny. Primeraná zľava je rozdiel medzi hodnotou produktu bez vady a chybného produktu, ktorý kupujúci prevzal.
Spôsoby riešenia reklamácií
Predajca je povinný ukončiť reklamačný proces vo vyššie uvedených lehotách:
- odovzdaním opraveného produktu
- výmenou produktu
- vrátením platby za tovar kupujúcemu
- poskytnutím primeranej zľavy z ceny produktu
- zaslaním písomnej výzvy na prevzatie reklamačného procesu
- poskytnutím odôvodneného zamietnutia reklamácie*.
*V prípade, že reklamáciu uplatníte do 12 mesiacov od nákupu, predajca ju môže zamietnuť len na základe písomného znaleckého posudku. Takéto stanovisko musí vydať znalec, autorizovaná, notifikovaná a akreditovaná osoba, alebo osoba poverená výrobcom na vykonávanie záručných opráv (bližšie v § 2 písm. n) Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa). Ak je reklamácia uplatnená viac ako 12 mesiacov od nákupu, predajca ju môže zamietnuť. Je však povinný oboznámiť vás s osobou, ktorá vám môže vyhotoviť znalecký posudok k vašej objednávke. Ak v takomto znaleckom posudku bude uvedené, že vaša reklamácia bola oprávnená, môžete si reklamáciu uplatniť znova a predajca ju nemôže zamietnuť.
Ak predajca vyhovie vašej reklamácii, je povinný nahradiť vám všetky s tým spojené náklady (vrátane nákladov na dopravu). Ak však vašu reklamáciu zamietne, mal by vám produkt zaslať späť. Potom môžete svoj prípad riešiť súdnou cestou.
Nespotrebiteľský predaj
Hlavný rozdiel medzi spotrebiteľským a nespotrebiteľským predajom je v zodpovednosti za preukázanie príčiny závady. V prípade akýchkoľvek pochybností je vašou povinnosťou preukázať, že ste produkt používali podľa stanoveného určenia.