Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajovTermín na vybavenie reklamácie
Keď predajca obdrží vašu reklamáciu, je povinný bezodkladne určiť spôsob jej vybavenia. Ak sa však jedná o zložitý prípad, má lehotu do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie alebo do 30 dní, ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie produktu alebo služby. Ak tak predajca neurobí v stanovenej lehote, vaša reklamácia sa považuje za vyhovenú a máte právo na odstúpenie od zmluvy alebo na výmenu produktu.
Predajca môže v rámci reklamačného konania požiadať kupujúceho o vrátenie produktu. Lehota na vybavenie reklamácie nemôže uplynúť, kým predajca nedostane produkt.
Odosielanie produktu späť predajcovi
Ak tovar posielate späť v rámci reklamácie, mali by ste ho riadne zabezpečiť. Zvyčajne nie je potrebné vrátiť ho v pôvodnom obale. Nie je potrebné, aby ste priložili potvrdenie.
Práva spotrebiteľa zo zodpovednosti za chyby
Kupujúci môže reklamovať chybu produktu, ktorá sa prejaví do dvoch rokov od prevzatia produktu, pokiaľ pri uzavretí zmluvy nie je dohodnutá iná lehota. Takáto záručná lehota nemôže byť kratšia ako 12 mesiacov.
Ak ide o chybu odstrániteľnú, má kupujúci právo požadovať odstránenie chyby — musí byť vykonaná bezplatne, včas a riadne — alebo môže požadovať výmenu produktu. Ak sa chyba týka len súčasti produktu, môže kupujúci požadovať výmenu súčasti len vtedy, ak mu tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu produktu alebo závažnosť chyby. Predajca sa môže vždy rozhodnúť namiesto opravy produkt vymeniť.
Kupujúci má právo na výmenu produktu alebo odstúpenie od zmluvy, ak:
- je chyba neopraviteľná a produkt nemôže byť riadne používaný
- je chyba opraviteľná, ale vyskytuje sa opakovane
- produkt má viaceré chyby.
Ak ide o chybu neopraviteľnú, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu produktu, má kupujúci právo na primeranú zľavu z jeho ceny. Primeraná zľava je rozdiel medzi hodnotou produktu bez vady a chybného produktu, ktorý kupujúci prevzal.
Spôsoby riešenia reklamácií
Predajca je povinný ukončiť reklamačný proces vo vyššie uvedených lehotách:
- odovzdaním opraveného produktu
- výmenou produktu
- vrátením platby za tovar kupujúcemu
- poskytnutím primeranej zľavy z ceny produktu
- zaslaním písomnej výzvy na prevzatie reklamačného procesu
- poskytnutím odôvodneného zamietnutia reklamácie*.
*V prípade, že reklamáciu uplatníte do 12 mesiacov od nákupu, predajca ju môže zamietnuť len na základe písomného znaleckého posudku. Takéto stanovisko musí vydať znalec, autorizovaná, notifikovaná a akreditovaná osoba, alebo osoba poverená výrobcom na vykonávanie záručných opráv (bližšie v § 2 písm. n) Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa). Ak je reklamácia uplatnená viac ako 12 mesiacov od nákupu, predajca ju môže zamietnuť. Je však povinný oboznámiť vás s osobou, ktorá vám môže vyhotoviť znalecký posudok k vašej objednávke. Ak v takomto znaleckom posudku bude uvedené, že vaša reklamácia bola oprávnená, môžete si reklamáciu uplatniť znova a predajca ju nemôže zamietnuť.
Ak predajca vyhovie vašej reklamácii, je povinný nahradiť vám všetky s tým spojené náklady (vrátane nákladov na dopravu). Ak však vašu reklamáciu zamietne, mal by vám produkt zaslať späť. Potom môžete svoj prípad riešiť súdnou cestou.
Nespotrebiteľský predaj
Hlavný rozdiel medzi spotrebiteľským a nespotrebiteľským predajom je v zodpovednosti za preukázanie príčiny závady. V prípade akýchkoľvek pochybností je vašou povinnosťou preukázať, že ste produkt používali podľa stanoveného určenia.