Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajovPodmienky služby „Allegro Smart!” Platné od 29. februára 2024
§ 1. Definície
„Allegro“ – spoločnosť Allegro sp. z o.o. s registrovaným sídlom v Poznani na adrese ul.Wierzbięcice 1B, 61- 659 Poznań, zapísaná do obchodného registra Okresného súdu Poznań – Nowe Miasto i Wilda v Poznani, 8. obchodné oddelenie Štátneho súdneho registra pod číslom KRS 0000635012, základné imanie: 40 000 000 PLN, daňové identifikačné číslo (NIP): 5252674798, identifikačné číslo spoločnosti REGON : 365331553.
„Mobilná aplikácia“ – aplikácia poskytovaná spoločnosťou Allegro, nainštalovaná v mobilnom zariadení Používateľa, ktorá umožňuje prístup k Platforme v operačných systémoch iOS (v iPhone a iPade) a Android (v smartfónoch a tabletoch); odporúča sa vždy používať najnovšiu vydanú verziu, ktorá je k dispozícii na stiahnutie v internetovom obchode App Store (pre iOS) alebo Google Play (pre Android); v starších verziách nemusia byť určité funkcie k dispozícii.
„Výhoda“ – ďalšie výhody, na ktoré môže mať Kupujúci nárok, keď si zakúpi službu Allegro Smart!. „Smart! platba na dobierku“ – platený spôsob doručenia, ktorý je k dispozícii v rámci Služby, a umožňuje Kupujúcemu zaplatiť Predajcovi za tovar prostredníctvom Dopravcu. Pri použití platby na dobierku Smart! má Kupujúci takisto povinnosť zaplatiť Dopravcovi poplatok určený pre Predajcu za doručenie Tovaru vo výške, ktorá je vždy uvedená v Ponuke.
„Dopravcovia“ – subjekty poskytujúce služby doručenia Tovaru zakúpeného Používateľmi (Kupujúcimi), pričom spôsoby doručenia sú špecifikované v Podmienkach služby v § 2, odseku 4.
„Kód“ – postupnosť číslic alebo znakov použitá na jednorazovú aktiváciu Služby alebo jej ďalšieho poskytovania, ktorú Používateľovi poskytne spoločnosť Allegro alebo subjekty spolupracujúce so spoločnosťou Allegro na základe samostatných zmlúv, obzvlášť v rámci propagačných kampaní organizovaných spoločnosťou Allegro alebo týmito subjektmi.
„Kupujúci“ – Používateľ, ktorý si v príslušnom Účte zakúpil Službu od spoločnosti Allegro za poplatok alebo Službu aktivoval pomocou Kódu.
„Zúčtovacie obdobie“ – obdobie vyúčtovania v dĺžke 1 až 12 mesiacov vybrané Kupujúcim alebo v prípade aktivácie Služby pomocou kódu obdobie poskytovania Služby uvedené pri Kóde.
„Prevádzkovateľ platieb“ – akýkoľvek subjekt poskytujúci platobné služby, ako je opísané v Podmienkach používania portálu Allegro alebo dodatkoch.
„Podmienky služby“ – tieto podmienky, ktoré sú dostupné na stránke: https://allegro.sk/podmienky/podmienky-allegro-smart-E7LRnZLX4i4.
„Podmienky používania portálu Allegro“ – podmienky používania Platformy sú dostupné na stránke https://allegro.sk/podmienky/.
„Platforma“ – otvorená e-commerce platforma allegro.sk prevádzkovaná spoločnosťou Allegro, na ktorej sa uskutočňujú Transakcie.
„Tovar“ – položky ponúkané Predajcami na predaj na Platforme. „Transakcie“ – zmluvy o predaji Tovaru uzatvorené medzi Používateľmi.
„Služba Allegro Smart!“ alebo „Služba“ – platená služba určená Kupujúcim, ktorá umožňuje využiť spôsoby doručenia a vrátenia tovaru špecifikované v Podmienkach služby pri nákupe Tovaru na Platforme bez platby poplatku uvedeného Kupujúcim. Dodatočný poplatok je však naďalej účtovaný za Smart! platbu na dobierku.
„Platobná služba“ – služba poskytovaná jedným z Prevádzkovateľov platieb.
„Používateľ“ – subjekt, ktorý získal prístup k službám poskytovaným spoločnosťou Allegro na Platforme v súlade s Podmienkami používania portálu Allegro.
Pojmy s veľkým začiatočným písmenom, ktoré nie sú definované v tomto § 1 majú význam, ktorý je im priradený v Podmienkach používania portálu Allegro.
§ 2. Všeobecné podmienky
Tieto Podmienky služby stanovujú pravidlá poskytovania služby Allegro Smart! spoločnosťou Allegro na Platforme.
Zmluva o poskytovaní Služby sa uzatvára na neurčitú dobu. Služba je nepretržitá, pričom platí, že podmienky zmluvy sa stanovujú na Zúčtovacie obdobie a spoločnosť Allegro môže Kupujúcemu ponúknuť nové podmienky v súlade s postupom opísaným v § 10 ods. 2 Podmienok služby. Kupujúci môže mať súčasne uzavretú iba jednu zmluvu o poskytovaní Služby, a to bez ohľadu na počet svojich Účtov. Uzavretie ďalšej zmluvy o poskytovaní Služby je možné po ukončení predchádzajúcej. Vyúčtovanie Služby prebieha na základe Zúčtovacích období.
Služba umožňuje Kupujúcemu v súlade s Podmienkami služby využívať:
a. Spôsoby doručenia Tovaru podľa § 2 odseku 4 Podmienok služby, ktoré Predajca v Ponuke dáva k dispozícii a ktoré poskytujú Dopravcovia, a to bez úhrady poplatku stanoveného Predajcom za doručenie Tovaru (s výnimkou Smart! platby na dobierku), na účely realizácie zmluvy uzatvorenej v príslušnej Ponuke.
b. Bezplatné vrátenie Tovaru podľa § 3 odsek 6 Podmienok služby pre nasledujúce Ponuky:
- Tie, ktoré ponúkajú spôsoby doručenia uvedené v pododseku a) vyššie.
V rámci Služby ponúka spoločnosť Allegro Kupujúcim doručenie Tovaru prostredníctvom Dopravcov počas pracovných dní (najskôr nasledujúci pracovný deň), konkrétne nasledujúcimi spôsobmi doručenia: (i) doručenie kuriérom, a/alebo (ii) výdajné boxy a výdajné miesta. Spoločnosť Allegro môže na dobu podľa vlastnej úvahy rozšíriť zoznam spôsobov doručenia, ktoré budú hradené v rámci Služby. Aktuálny zoznam spôsobov doručenia spoločne s maximálnou cenou za jedno doručenie hradené v rámci Služby je k dispozícii na Platforme na stránke https://allegro.sk/pomoc/pre-kupujucich/dorucenie-s-allegro-smart/2Y6Ewo9Okhz.
Ponuky Predajcov, pri ktorých sú ponúkané spôsoby doručenia hradené v rámci Služby Allegro Smart!, sú označené špeciálnym symbolom, aby ich bolo možné jednoducho nájsť.
Služba je poskytovaná iba v prípade Ponúk Predajcov, ktorí spĺňajú kritériá súvisiace s bezpečnosťou Transakcií a kvalitou poskytovaných služieb. Spoločnosť Allegro vyhodnocuje, či boli tieto kritériá splnené, a v prípade kladného výsledku označí Ponuku zodpovedajúcim spôsobom. Podrobné podmienky súvisiace s kritériami uvedenými v predchádzajúcej vete možno nájsť v Prílohe č. 12 Podmienok používania portálu Allegro na stránke https://allegro.sk/podmienky/priloha/12.
Ak sú splnené podmienky uvedené v odsekoch 5 a 6 vyššie, zobrazí sa špeciálne označenie Služby aj v Ponukách Predajcov uvedených v § 2 pododseku 3(b) vyššie.
Doručenia v rámci Služby Allegro Smart! môžu byť uskutočnené iba na území Slovenska (t. j. z územia Slovenska na iné územie Slovenska) s výnimkou spôsobov doručenia uvedených na webovej stránke https://allegro.sk/pomoc/pre-kupujucich/dorucenie-s-allegro-smart/2Y6Ewo9Okhz, ktoré sa uskutočňujú z územia Poľska na územie Slovenska.
Služba Allegro Smart! sa nevzťahuje na Ponuky uvedené v § 3 odseku 3 Podmienok používania portálu Allegro a Ponuky dostupné v týchto kategóriách:
- 321903 – Elektronika > Audio, video a domáce spotrebiče > Elektronické gadgety > Príslušenstvo k ohrievačom tabaku
- 321959 – Zdravie > Alternatívna medicína > Vaporizéry
- 47937 – Zbierky a umenie > zbierky > Tabakové doplnky
- 3690 – Zbierky a umenie > zbierky > Militaria > Zbrane
- 93543 – Zbierky a umenie > zbierky > Militaria > Rytierstvo > rytieri > Zbrane
- 12074 – Zbierky a umenie > zbierky > Militaria > Literatúra > Knihy > Vydané po roku 1945 > Obrnené zbrane
- 3612 – Zbierky a umenie > zbierky > Stavba modelu > Plány > Obrnené zbrane
- 253882 – Šport a cestovanie > Vojenské > ASG
- 253883 – Šport a cestovanie > Vojenské > Vzduchové zbrane
- 253967 – Šport a cestovanie > Vojenské > Sebaobrana > Kubotans
- 253955 – Šport a cestovanie > Vojenské > Paintball
- 253063 – Šport a cestovanie > Vojenské > Iné
- 300733 – Dom a záhrada > Vybavenie > Sviatočné a príležitostné dekorácie > Ohňostroje
- 256973 – Deti > Kŕmenie > Detská výživa > Dojčenské mlieka > prvé mlieko
- 321823 – Supermarket > Potreby pre domáce zvieratá > Veterinárne lieky bez predpisu
Službu nie je možné ďalej predávať alebo poskytnúť zadarmo ďalším Používateľom na Platforme, čo znamená, že Službu je možné poskytnúť iba konkrétnemu Kupujúcemu a iba na jeho individuálne používanie.
Službu je možné používať iba na Platforme, a to aj prostredníctvom Mobilnej aplikácie.
Služba nezahŕňa realizáciu doručenia Tovaru. Služby doručenia Tovaru poskytujú Dopravcovia, ktorí zodpovedajú najmä za kvalitu a včasnosť takýchto doručení, ako aj za počet poskytovaných výdajných miest, ako stanovuje prvá veta odseku 4 vyššie. Zoznam aktuálnych výdajných miest uvedených Dopravcami a ich podmienky poskytovania služby sú k dispozícii tu: https://allegro.sk/pomoc/pre-kupujucich/dorucenie-s-allegro-smart/2Y6Ewo9Okhz.
Spoločnosť Allegro môže poslať informáciu o dátume konca Zúčtovacieho obdobia pomocou telefonického upozornenia (SMS správou) na telefónne číslo uvedené Kupujúcim v nastaveniach Účtu.
§ 3. Rozsah Služby Allegro Smart!
Kupujúci môže použiť Službu Allegro Smart! na získanie dopravy bez platenia ceny za doručenie stanovenej Predajcom (§ 2 pododsek 3(a) Podmienok služby) iba v prípade nasledujúcich Transakcií:
a. Ak hodnota Transakcie alebo hodnota súčtu Transakcií (v Aukciách alebo prostredníctvom možnosti Kúpiť teraz) uzavretých v Ponuke daného Predajcu činí aspoň:
- 12,90 EUR v prípade nasledujúcich spôsobov doručenia: výdajné boxy, výdajné miesta a
- 21,90 EUR v prípade nasledujúceho spôsobu doručenia: doručenie kuriérom.“
b. Ak hodnota jedného doručenia dostupného v rámci Ponuky a určená Predajcom nie je vyššia, než je uvedené v tabuľke (https://allegro.sk/pomoc/pre-kupujucich/dorucenie-s-allegro-smart/2Y6Ewo9Okhz) a za predpokladu, že hodnota doručenia, bez ohľadu na jeho spôsob, neprekročí sumu 50 EUR za nákup viacerých kusov Tovaru Kupujúcim od rovnakého Predajcu v rámci jednej Transakcie alebo niekoľkých Transakcií.
Za Smart! platbu na dobierku a ďalšie služby prémiového doručenia (napr. doručenie v ten istý deň) sa účtuje dodatočný poplatok.
Kupujúci má bez ohľadu na zvolené Zúčtovacie obdobie nárok na neobmedzený počet doručení podľa § 2 pododseku 3(a).
Kupujúci môže s Allegro Smart! podľa svojej voľby využiť doplnkové platené služby, ktoré môže spoločnosť Allegro poskytovať na Platforme. Podrobný zoznam týchto služieb je k dispozícii na: https://allegro.sk/pomoc/pre-kupujucich/dorucenie-s-allegro-smart/2Y6Ewo9Okhz.
Spoločnosť Allegro poskytuje Kupujúcemu vrátenie zdarma v prípade Tovaru zakúpeného v Ponukách, na ktoré sa vzťahuje Služba, a aj v prípade Ponúk uvedených v § 2 pododseku 3(b) vyššie v prípade, že Kupujúci uplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy v súlade s nasledujúcimi pravidlami:
a. Možné spôsoby vrátenia Tovaru sú podrobne uvedené v zozname, ktorý je k dispozícii na stránke: https://allegro.sk/pomoc/pre-kupujucich/dorucenie-s-allegro-smart/2Y6Ewo9Okhz.
b. Spoločnosť Allegro môže na dobu podľa vlastného uváženia rozšíriť zoznam spôsobov vrátenia Tovaru, na ktoré sa vzťahuje Služba. Aktuálny zoznam možných spôsobov vrátenia Tovaru je k dispozícii na stránke https://allegro.sk/pomoc/pre-kupujucich/dorucenie-s-allegro-smart/2Y6Ewo9Okhz.
c. Kupujúci má pri Tovare zakúpenom v rámci konkrétnej Transakcie nárok iba na jedno vrátenie zdarma. Na účely vrátenia Tovaru poskytuje spoločnosť Allegro Kupujúcemu príslušný formulár, ktorý je k dispozícii v časti Moje Allegro > História nákupov.
d. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť právo na bezplatné vrátenie Tovaru v prípade zákonného vylúčenia práva na odstúpenie od zmluvy v súlade s § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predajcu v znení neskorších predpisov.
§ 4. Aktivácia Služby
Platbu za Službu Allegro Smart! je možné uskutočniť:
a. Prostredníctvom Platobnej služby spôsobmi platieb, ktoré v súčasnej dobe ponúkajú Poskytovatelia platobných služieb.
Služba sa aktivuje:
a. Keď Používateľ zaplatí za používanie Služby prostredníctvom Platobnej služby – akonáhle je stav platby Dokončená.
b. Keď Používateľ zadá Kód alebo keď spoločnosť Allegro zadá Kód v samostatných propagačných kampaniach – ihneď.
V závislosti od dĺžky Zúčtovacieho obdobia, ktoré si Kupujúci vyberie, je cena zakúpenej Služby nasledujúca:
2,49 EUR brutto s možnosťou platby na 1 mesiac;
11,99 EUR brutto s možnosťou platby na 12 mesiacov.
Na aktiváciu Služby je potrebné, aby Používateľ vyplnil príslušný formulár dostupný na Platforme a vybral si spôsob platby podľa odseku 3 nižšie a potom prijal Podmienky služby a:
a. Stlačil tlačidlo Kúpiť a zaplatiť. Ihneď po stlačení tlačidla Kúpiť a zaplatiť bude Používateľ presmerovaný na webové stránky Prevádzkovateľa platieb.
Akonáhle je stav platby potvrdený ako Dokončená alebo Oneskorená platba alebo akonáhle je zadaný Kód, bude Kupujúcemu zaslaná správa na e-mailovú adresu uvedenú v nastavení Účtu na Platforme. Správa bude obsahovať potvrdenie o uzavretí zmluvy medzi Kupujúcim a spoločnosťou Allegro, ktorej predmetom je Služba Allegro Smart! poskytovaná spoločnosťou Allegro podľa Podmienok služby, a ďalšie informácie vyžadované zákonom.
Faktúry za Službu Allegro Smart! sa vystavujú s použitím aktuálnych údajov uvedených v nastavení Účtu Kupujúceho. Faktúry sú posielané e-mailom na adresu Kupujúceho uvedenú v nastavení Účtu. Zároveň Kupujúci prijatím Podmienok služby berie na vedomie, že faktúry a opravné faktúry vystavené spoločnosťou Allegro ako potvrdenie nákupu Služby budú posielané elektronicky. Podľa potreby sa uplatnia ustanovenia § 6 pododseku D(10) Prílohy č. 4 Podmienok používania portálu Allegro.
Na základe tretej vety tohto odseku sa platba za Službu Allegro Smart! vykonáva pomocou platobnej karty (napr. debetnej alebo kreditnej karty). Výnimkou je situácia, ak Kupujúci nemá k dispozícii takýto platobný prostriedok alebo si vybral iný spôsob platby, pričom v takom prípade sa platba za Službu uskutoční pomocou iného dostupného spôsobu platby. V prípade platby platobnou kartou oprávňuje Kupujúci spoločnosť Allegro na automatické stiahnutie sumy poplatku z tejto karty za Službu za následné zodpovedajúce Zúčtovacie obdobia, a to stiahnutím sumy vo výške poplatku za ďalšie Zúčtovacie obdobie z účtu Kupujúceho.
Za predpokladu, že Kupujúci po dátume uzavretia zmluvy o Službe uvedie v nastavení svojho Účtu alebo pri nakupovaní na Platforme spôsob platby, ktorý umožňuje opakované strhávanie poplatkov z účtu Kupujúceho, vrátane platobnej karty (napr. debetnej alebo kreditnej karty), a za predpokladu, že Kupujúci doteraz nezvolil spôsob umožňujúci opakovanú platbu za Zúčtovacie obdobie, oprávňuje Kupujúci spoločnosť Allegro na automatické účtovanie poplatku za Službu v nasledujúcich zodpovedajúcich Zúčtovacích obdobiach pomocou tohto spôsobu stiahnutím sumy vo výške poplatku za ďalšie Zúčtovacie obdobie z účtu Kupujúceho.
V prípade uvedenom v odsekoch 7 a 8 vyššie môže Kupujúci kedykoľvek zrušiť automatické obnovenie platby prostredníctvom kontaktného formulára, ktorý je k dispozícii na stránke: https://allegro.sk/pomoc/kontakt?category=ca0464d6-7343-40b7-aa5b-02e88ac93fb9&subjectId=2392647e-a6d7-4f87-8d74-38e62d574bae.
Poplatok za ďalšie Zúčtovacie obdobie sa v prípade uvedenom v odsekoch 7 a 8 vyššie účtuje prvý deň ďalšieho Zúčtovacieho obdobia nasledujúceho po Zúčtovacom období, za ktoré bola Služba zaplatená.
Ak v prípade uvedenom v odsekoch 7 a 8 vyššie nebude možné platbu za Službu z akéhokoľvek dôvodu stiahnuť (napr. kvôli nedostatku finančných prostriedkov, odmietnutie zo strany banky), pošle spoločnosť Allegro Kupujúcemu vyhlásenie uvedené v § 9 odseku 3 nižšie, aby ho upozornila, že sa bude po dobu 14 dní nasledujúcich po konci predchádzajúceho Zúčtovacieho obdobia pokúšať stiahnuť platbu z účtu Kupujúceho. Ak však budú tieto pokusy neúspešné, bude po uplynutí tejto doby zmluva so spoločnosťou Allegro o poskytovaní Služby ukončená.
V prípadoch, keď už Kupujúci vykonal platbu za Službu a má Kód, môže pred koncom Zúčtovacieho obdobia súvisiaceho s touto platbou zadať Kód za podmienok opísaných v § 4 odseku 4 a pokračovať v používaní Služby po dobu uvedenú v tomto Kóde.
§ 5. Výhody pre Kupujúcich so Službou Allegro Smart!
Kupujúci, ktorý uzavrel zmluvu o Službe Allegro Smart!, je oprávnený využívať výhody, ak sú k dispozícii v propagačnej ponuke spoločnosti Allegro.
Ak chcú Kupujúci využívať určité Výhody, musia najskôr prijať podmienky služby alebo programu, na ktoré sa Výhoda vzťahuje.
Výhody sú formou propagácie Služby. Spoločnosť Allegro môže na základe vlastného uváženia a po dobu, ktorú si zvolí, ponúkať rôzne Výhody a organizovať ďalšie propagačné kampane týkajúce sa Služby a v dôsledku toho má právo úplne alebo pravidelne znižovať poplatky za poskytovanú Službu, rozširovať katalóg Výhod alebo neskôr aktivovať ďalšie odmeny udelené ako súčasť bonusového predaja Služby Allegro Smart!, a to na základe samostatných podmienok pre jednotlivé kampane.
V čase zverejnenia Podmienok služby sú k dispozícii Výhody uvedené v § 5 odsekoch 5 a 6 nižšie. Aktuálnu propagačnú ponuku spoločnosť Allegro oznamuje na Platforme.
Zákaznícky servis v rámci Programu Allegro Protect zaručuje Kupujúcemu spracovanie otázok a podaní vrátane vyplatenia kompenzácie v rámci programu Allegro Protect do 2 pracovných dní od ich schválenia (s výnimkou sobôt, nediel a sviatkov). Podmienky programu Allegro Protect sú k dispozícii na stránke https://allegro.sk/podmienky/priloha/9.
Určité Výhody budú udelené v rámci bonusového predaja spojeného s nákupom Služby. Ich hodnota neprekročí limity oprávňujúce využitie výnimky z dane z príjmu fyzických osôb.
§ 6. Osobné údaje
Spoločnosť Allegro je prevádzkovateľom osobných údajov Používateľov vrátane osobných údajov Kupujúcich v súvislosti so službou Allegro Smart! Služba ponúkaná na Platforme v zmysle § 4 ods. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) („GDPR“).
V rozsahu súvisiacom so službou doručenia Tovaru poskytovanou Dopravcami sú títo Dopravcovia rovnako prevádzkovateľmi osobných údajov Kupujúcich. Podrobné pravidlá týkajúce sa spracovania osobných údajov týchto Používateľov Dopravcami v súvislosti so Službou sú uvedené v podmienkach jednotlivých Dopravcov.
Ak má Používateľ otázky týkajúce sa spracúvania svojich osobných údajov spoločnosťou Allegro, môže spoločnosť Allegro kontaktovať na nasledujúcej e-mailovej adrese: iod@allegro.sk.
Spoločnosť Allegro spracúva osobné údaje Používateľov na účely zdieľania a poskytovania Služby, plnenia vyúčtovacích a daňových povinností súvisiacich so Službou a na účely kontaktovania Používateľov vrátane v súvislosti s ich reklamáciami. Spoločnosť Allegro spracúva osobné údaje aj na štatistické a archivačné účely a na zaistenie zodpovednosti za plnenie svojich povinností vyplývajúcich zo zákona.
Spoločnosť Allegro spracúva osobné údaje v súlade s platnými právnymi predpismi, najmä s ustanoveniami nariadenia GDPR.
Osobné údaje spracúvané spoločnosťou Allegro zahŕňajú: údaje týkajúce sa typu Účtu na Platforme vrátane prezývky (prihlasovacieho mena), priezviska a mena, adresy trvalého bydliska alebo adresy pobytu, daňového identifikačného čísla, telefónneho čísla, e-mailovej adresy, čísla nákladného listu, doručovacej adresy a adresy na vrátenie Tovaru.
Osobné údaje Kupujúcich bude spoločnosť Allegro spracúvať počas poskytovania Služby Allegro Smart! a po dobu 6 rokov nasledujúcich po roku, kedy došlo k ukončeniu Zmluvy, a to na daňové účely a účely vyúčtovania. Spoločnosť Allegro bude spracúvať osobné údaje Kupujúceho po dobu 6 rokov od ukončenia poskytovania Služby na účely archivácie. Po uplynutí týchto lehôt budú osobné údaje týchto Používateľov trvalo odstránené s výnimkou osobných údajov, ktoré budú nutné na zaistenie zodpovednosti spoločnosti Allegro za plnenie svojich povinností vyplývajúcich zo zákona.
Osobné údaje Kupujúcich môžu byť poskytnuté:
a. Dopravcom na účely zaistenia splnenia povinností spoločnosti Allegro plynúcich z jej zmlúv s týmito Dopravcami;
b. Dopravcom na žiadosť Kupujúceho na účely preposlania otázok súvisiacich so službami poskytovanými týmito Dopravcami;
c. subjektom oprávneným prijímať tieto údaje na základe platných zákonov vrátane príslušných súdnych orgánov.
Spoločnosť Allegro poskytuje Používateľom možnosť uplatniť svoje práva v súvislosti so spracovaním osobných údajov, t. j. právo na prístup k údajom, právo na opravu, právo na vymazanie („právo byť zabudnutý“), právo na obmedzenie spracovania, právo na prenosnosť údajov, právo namietať proti spracovaniu, právo nebyť predmetom automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania.
Používateľ môže podať sťažnosť týkajúcu sa spracovania jeho osobných údajov spoločnosťou Allegro dozornému orgánu, t. j. predsedovi Úradu na ochranu osobných údajov, ul. Stawki 2, 00-193, Varšava alebo jeho miestnemu ekvivalentu, t. j. Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, Slovenská republika.
§ 7. Reklamácie
Používateľ, ktorý je Kupujúcim, môže podať reklamáciu, ak služby uvedené v týchto Podmienkach služby nie sú spoločnosťou Allegro poskytované alebo ak sú poskytované nesprávne, v rozpore s ustanoveniami Podmienok. Reklamácie týkajúce sa služieb poskytovaných Dopravcami posudzujú Dopravcovia na základe podmienok služieb, ktoré poskytujú.
Spoločnosť Allegro posúdi všetky reklamácie súvisiace s používaním Služby do 14 (štrnástich) dní od dátumu podania reklamácie Používateľom.
Reklamácie Služieb je možné poslať poštou na adresu spoločnosti Allegro alebo elektronicky prostredníctvom kontaktného formulára, ktorý je k dispozícii na stránke https://allegro.sk/pomoc/kontakt?category=ca0464d6-7343-40b7-aa5b-02e88ac93fb9&subjectId=2392647e-a6d7-4f87-8d74-38e62d574bae.
Používateľ môže spoločnosť Allegro kontaktovať v súvislosti so Službami poskytovanými na základe týchto Podmienok služby:
a. písomne na adrese: ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznaň, Poľsko;
b. prostredníctvom kontaktného formulára, ktorý je k dispozícii na stránke: https://allegro.sk/pomoc/kontakt?category=ca0464d6-7343-40b7-aa5b-02e88ac93fb9&subjectId=2392647e-a6d7-4f87-8d74-38e62d574bae.
§ 8. Odstúpenie od zmluvy
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, môže odstúpiť od zmluvy o nákupe Služby bez udania dôvodu do 14 dní od dátumu jej uzavretia. Podmienky odstúpenia od zmluvy vrátane šablóny formulára odstúpenia, ktorú môže Kupujúci použiť, sú uvedené v pokynoch pripojených formou Prílohy č. 1 k týmto Podmienkam služby.
Okrem toho môže každý Kupujúci odstúpiť od zmluvy o prvej kúpe Služby Allegro Smart! bez udania dôvodu do 30 dní od dátumu jej uzavretia. Podmienky odstúpenia od zmluvy vrátane šablóny formulára odstúpenia, ktorú môže Kupujúci použiť, sú uvedené v Prílohe č. 2 týchto Podmienok služby.
Po úspešnom odstúpení od zmluvy spoločnosť Allegro bezodkladne (najneskôr do 14 dní od dátumu prijatia vyhlásenia o odstúpení od zmluvy) vráti Kupujúcemu príslušnú sumu, pričom prihliadne na spôsob, ktorý Kupujúci zvolil pre platbu za poskytovanú Službu. Neplatí to pre zmluvy uzavreté použitím Kódu.
§ 9. Ukončenie zmluvy
Zmluva so spoločnosťou Allegro o poskytovaní Služby môže byť Kupujúcim kedykoľvek ukončená so 14-dňovou výpovednou lehotou, pričom odporúčaným spôsobom ukončenia je použitie kontaktného formulára, ktorý je k dispozícii na stránke: https://allegro.sk/pomoc/kontakt?category=ca0464d6-7343-40b7-aa5b-02e88ac93fb9&subjectId=2392647e-a6d7-4f87-8d74-38e62d574bae.
Kupujúci môže zmluvu o poskytovaní Služby Allegro Smart! v prípade závažného porušenia Podmienok služby zo strany spoločnosti Allegro vypovedať kedykoľvek s okamžitou účinnosťou, ako je opísané v odseku 1 vyššie.
Zmluvu so spoločnosťou Allegro o poskytovaní Služby môže spoločnosť Allegro vypovedať poslaním vyhlásenia elektronicky na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v nastaveniach Účtu (ďalej len „Vyhlásenie“), ak po uplynutí príslušného Zúčtovacieho obdobia Kupujúci alebo spoločnosť Allegro (v prípade uvedenom v § 4 odseku 7 alebo 8 vyššie) nevykoná alebo nestiahne ďalšiu platbu za Službu do 14 dní po uplynutí predchádzajúceho Zúčtovacieho obdobia. V prípade uvedenom v predchádzajúcej vete bude zmluva so spoločnosťou Allegro o poskytovaní Služby ukončená po 14 dňoch od dátumu zaslania Vyhlásenia s výnimkou prípadu uvedeného v § 4 odseku 12 vyššie.
Ak Kupujúci svojim konaním poruší Podmienky služby alebo ak Kupujúci vykonal kroky, ktoré nepriaznivo ovplyvňujú bezpečnú prevádzku Platformy, poškodzujú ostatných Používateľov, nie sú v súlade s pravidlami Služby Allegro Smart! stanovenými v týchto Podmienkach služby, majú cieľ obísť bezpečnostné opatrenia používané spoločnosťou Allegro alebo zahŕňajú falšovanie údajov v rámci Služby, má spoločnosť Allegro právo pozastaviť poskytovanie Služby danému Kupujúcemu. Zároveň budú príslušným spôsobom uplatnené ustanovenia § 8.4 Podmienok používania portálu Allegro.
V prípadoch uvedených v odsekoch 1, 2 a 4 vyššie vráti spoločnosť Allegro Kupujúcemu zodpovedajúcu sumu vypočítanú v pomere k dĺžke trvania Služby a pri jej vrátení bude zohľadnený spôsob, ktorý si Kupujúci vybral na zaplatenie poskytovanej Služby. Spoločnosť Allegro si však vyhradzuje právo nevrátiť Kupujúcemu peniaze za obdobie poskytovania Služby, ktorú predtým aktivoval pomocou Kódu.
§ 10. Záverečné ustanovenia
Obsah týchto Podmienok služby a všetky ich prípadné zmeny sú k dispozícii na stránke https://allegro.sk/podmienky/podmienky-allegro-smart-E7LRnZLX4i4.
Spoločnosť Allegro si vyhradzuje právo na zmenu Podmienok služby:
a. v reakcii na zmeny platných právnych predpisov, ktoré majú priamy vplyv na obsah Podmienok služby;
b. v reakcii na uloženie niektorých povinností štátnymi orgánmi, ktoré majú priamy vplyv na obsah Podmienok služby;
c. s cieľom zlepšiť prevádzkovanie Služby alebo Zákazníckeho servisu;
d. s cieľom zlepšiť ochranu súkromia Kupujúcich;
e. na zabránenie zneužitia;
f. na zavedenie opatrení súvisiacich s bezpečnosťou alebo zabezpečením;
g. s cieľom zlepšiť podmienky Služby (vrátane zmien výhradne v prospech Kupujúcich, t. j. zníženie ceny za nákup Služby, hodnoty Transakcie alebo hodnoty súčtu Transakcií oprávňujúcich na využitie Služby) alebo pridať nové funkcie, ktoré môže Kupujúci so svojím výslovným súhlasom dobrovoľne používať;
h. s cieľom vykonať redakčné zmeny.
Spoločnosť Allegro bude Kupujúceho informovať o zmenách Podmienok služby e-mailom zaslaným na adresu Kupujúceho uvedenú v nastaveniach Účtu, a to najmenej 15 dní pred zavedením týchto zmien.
V oznámeniach o zmenách Podmienok služby uvedie spoločnosť Allegro právny základ zmeny a opíše jej dôvod. Rozsah zmien, ktoré majú byť vykonané, bude zodpovedať rozsahu dôvodu, ktorý nastal a vytvoril základ na zmenu Podmienok služby.
Počas zaplatených Zúčtovacích období nebude spoločnosť Allegro meniť žiadne zásadné podmienky zmluvy v neprospech spotrebiteľa (najmä cenu nakupovanej Služby, hodnotu Transakcie a hodnotu súčtu Transakcií).
Spoločnosť Allegro môže predstaviť nové podmienky Služby pre ďalšie nezaplatené Zúčtovacie obdobie vrátane ceny nakupovanej Služby, hodnoty Transakcie a hodnoty súčtu Transakcií, a to pred uplynutím zaplateného Zúčtovacieho obdobia. V takom prípade bude zmluva obnovená za zmenených podmienok iba ak Kupujúci výslovne vyjadrí súhlas s pokračovaním zmluvy. Zmenené podmienky vstupujú do platnosti v ďalšom nezaplatenom Zúčtovacom období nasledujúcom po zaplatenom Zúčtovacom období, v ktorom spoločnosť Allegro zmenené podmienky navrhne a Kupujúci ich prijme. Ak Kupujúci nebude súhlasiť s pokračovaním zmluvy za nových zmenených podmienok, zmluva nebude na ďalšie nezaplatené Zúčtovacie obdobie obnovená (platnosť zmluvy vyprší).
Ak Kupujúci nesúhlasí so zmenami uvedenými v § 10 odseku 2 vyššie, môže zmluvu o Službe kedykoľvek ukončiť, a to bezplatne v súlade s § 9 odsekom 1 Podmienok služby. Počas výpovednej lehoty bude Kupujúci viazaný znením Podmienok služby platnými pred zmenou.
Všetky záležitosti, ktoré nie sú upravené v týchto Podmienkach, sa riadia Podmienkami používania portálu Allegro (vrátane ich Prílohy č. 5, teda zásad ochrany osobných údajov) a všeobecne platnými ustanoveniami poľského práva s vylúčením Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru z 11. apríla 1980 (Dz. U. 97.45.286). V prípade Používateľov, ktorí sú spotrebiteľmi, vyššie uvedená voľba práva nevylučuje ochranu poskytovanú Používateľom záväzne platnými právnymi predpismi krajiny obvyklého pobytu Používateľa.
V prípade akéhokoľvek rozporu medzi týmito Podmienkami služby a Podmienkami používania portálu Allegro, ktoré sú k dispozícii na stránke https://allegro.sk/podmienky/podmienky-allegro-smart-E7LRnZLX4i4, sa uplatnia ustanovenia týchto podmienok.
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, môže využiť mimosúdne riešenie sťažností a uplatnenie nárokov na Stálom rozhodcovskom súde pre spotrebiteľov pri Krajskom inšpektoráte obchodnej inšpekcie v Poznani alebo na príslušnom miestnom úrade (Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, Slovenská republika), kde je spotrebiteľ tiež oprávnený podať sťažnosť. Informácie o prístupe k uvedenému postupu riešenia sporov nájdete na adrese http://www.uokik.gov.plv záložke „Rozstrzyganie sporów konsumenckich“ (Riešenie spotrebiteľských sporov). Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, môže využiť aj platformu EÚ riešenia sporov online, ktorá je k dispozícii na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, môže takisto podať žalobu na príslušnom všeobecnom súde.
Príloha č. 1: Pokyny na odstúpenie spotrebiteľa od zmluvy a návrh vyhlásenia o odstúpení.
Ako spotrebiteľ môžete do 14 dní od uzavretia zmluvy so spoločnosťou Allegro o poskytovaní služby Allegro Smart!) odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu.
Môžete nás o svojom rozhodnutí informovať prostredníctvom kontaktného formulára na tejto stránke: https://allegro.sk/pomoc/kontakt?category=ca0464d6-7343-40b7-aa5b-02e88ac93fb9&subjectId=2392647e-a6d7-4f87-8d74-38e62d574bae. Spoločnosť Allegro potvrdí jeho prijatie elektronicky.
Môžete použiť aj šablónu na odstúpenie od zmluvy uvedenú nižšie.
Lehota bude považovaná za dodržanú v prípade, že vyhlásenie pošlete pred jej uplynutím.
ŠABLÓNA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY (tento formulár je potrebné vyplniť a vrátiť len v prípade, že chcete odstúpiť od zmluvy) na adresu: Allegro sp. z o.o., ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznań, alebo prostredníctvom kontaktného formulára dostupného na: https://allegro.sk/pomoc/kontakt?category=ca0464d6-7343-40b7-aa5b-02e88ac93fb9&subjectId=2392647e-a6d7-4f87-8d74-38e62d574bae.
Text vyhlásenia:
Adresát:
Spoločnosť Allegro sp. z o.o. s registrovaným sídlom v Poznani na adrese ul.Wierzbięcice 1B, 61- 659 Poznań, zapísaná do obchodného registra Okresného súdu Poznań – Nowe Miasto i Wilda v Poznani, 8. obchodné oddelenie Štátneho súdneho registra pod číslom KRS 0000635012, základné imanie: 40 000 000 PLN, daňové identifikačné číslo (NIP): 5252674798
Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy o poskytovaní služby Allegro Smart!. Dátum zmluvy: ………………………………………… Meno a priezvisko spotrebiteľa: ………………………………………… Prihlasovacie meno na portáli Allegro: ………………………………………… Adresa spotrebiteľa:………………………………………… Podpis spotrebiteľa (iba ak je formulár odoslaný v papierovej podobe): ………………………………………… Dátum: …………………………………………
Príloha č. 2: Pokyny na odstúpenie od prvej zmluvy a návrh vyhlásenia o odstúpení.
Do 30 dní od uzavretia zmluvy so spoločnosťou Allegro o poskytovaní služby Allegro Smart! (prvý nákup služby Allegro Smart!) môžete od zmluvy odstúpiť bez udania dôvodu.
Môžete nás o svojom rozhodnutí informovať prostredníctvom kontaktného formulára na tejto stránke: https://allegro.sk/pomoc/kontakt?category=ca0464d6-7343-40b7-aa5b-02e88ac93fb9&subjectId=2392647e-a6d7-4f87-8d74-38e62d574bae. Spoločnosť Allegro potvrdí jeho prijatie elektronicky. Môžete použiť aj šablónu na odstúpenie od zmluvy uvedenú nižšie.
ŠABLÓNA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY (tento formulár je potrebné vyplniť a vrátiť len v prípade, že chcete odstúpiť od zmluvy) na adresu: Allegro sp. z o.o., ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznań, alebo prostredníctvom kontaktného formulára dostupného na: https://allegro.sk/pomoc/kontakt?category=ca0464d6-7343-40b7-aa5b-02e88ac93fb9&subjectId=2392647e-a6d7-4f87-8d74-38e62d574bae.
Text vyhlásenia:
Adresát:
Spoločnosť Allegro sp. z o.o. s registrovaným sídlom v Poznani na adrese ul.Wierzbięcice 1B, 61- 659 Poznań, zapísaná do obchodného registra Okresného súdu Poznań – Nowe Miasto i Wilda v Poznani, 8. obchodné oddelenie Štátneho súdneho registra pod číslom KRS 0000635012, základné imanie: 40 000 000 PLN, daňové identifikačné číslo (NIP): 5252674798
Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy o poskytovaní služby Allegro Smart! (prvý nákup služby Allegro Smart!). Dátum zmluvy: ………………………………………… Meno a priezvisko spotrebiteľa: ………………………………………… Prihlasovacie meno na portáli Allegro: ………………………………………… Adresa spotrebiteľa:………………………………………… Podpis spotrebiteľa (iba ak je formulár odoslaný v papierovej podobe): ………………………………………… Dátum: …………………………………………