Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajovParametre
Stav | Nové |
Faktúra | Vystavujem faktúry s DPH |
Jazyk vydania | Angličtina |
Názov | Reading to Learn, Reading the World: How Genre-Based Literacy Pedagogy Is Democratizing Education |
Autor | Praca zbiorowa |
Nosič | papierová kniha |
Obal knihy | brožovaná väzba |
Rok vydania | 2023 |
Opis
Reading to Learn, Reading the World
- Wydawca: Equinox Publishing
- Rok wydania: 2023
- Oprawa: Miękka
- Format: 15.6x23.4cm
- Ilość stron: 330
- Język: angielski
Reading to Learn, Reading the World showcases a range of Reading to Learn (R2L) projects from around the world in a variety of educational settings in many different languages. This pedagogy emerged over two decades from a coalescence of idealism, academic research and teachers' experience. One ideal shared by everyone involved in R2L has been to become a more effective teacher, and to help others do so. Underlying this drive to excel is the democratic ideal that education should be equally available, inclusive and effective for every student.
In the first chapter David Rose recounts the origins of R2L in work with Indigenous Australian children, informed by genre writing and scaffolded reading pedagogies. Three following chapters celebrate the impact of the methodology in settings of educational disadvantage in Australian schools.
Further chapters describe the efficacy of the methodology around the world in a variety of languages, often in very challenging educational settings. Stories from Africa detail the successes of R2L pedagogy in South Africa, Kenya, Uganda and Tanzania. In Europe, a ground-breaking project to adapt the methodology for the education of deaf and hearing-impaired students working in Swedish Sign Language is described. Also in Sweden, a long-term project to train teachers working in disadvantaged schools grew out of the success of the EU-funded project, Teacher Learning for European Literacy Education (TeL4ELE). Following chapters describe how the TeL4ELE project unfolded and spread R2L to Portuguese and Spanish schools and teacher education.
Chapters from the Americas provide stories of success from a US community education project with Spanish-speaking mothers learning English, a tertiary setting in Colombia where the methodology has been used as a cross-faculty initiative, and a literacy outreach program from a university in Argentina for teachers from disadvantaged local schools. The final chapters include an evaluation of the R2L methodology in comparison with other literacy methods used in Argentina, an analysis of the R2L methodology for teaching mathematics in Chile, and a project to teach scientific literacy with Indonesian school students, in Indonesian and English.
[Stamp,9781800503243,1/26/2024 8:08:03 PM]
Kupujete s Allegro Protect. Všetky nákupy s vrátením peňazí do 48 h. Zobraziť podrobnosti
Niektoré texty boli preložené automaticky. Dajte nám vedieť, ak ste si všimli jazykovú chybu.
Prezeráte si ponuky produktu Reading to Learn, Reading the World: How Genre-Based Literacy Pedagogy Is Democratizing Education Kolektívna práca. Vidíte ponuku iného produktu? Nahláste nám to