Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajovOpis
Pokosová píla/stolová píla s posuvom Femi Job Line TR090, 2000 W, 4200 ot./min, 305 mm
Pokosová píla na drevo a materiály na báze dreva Femi TR 090 je výkonný a spoľahlivý stroj, ktorý ocenia veľmi nároční profesionáli a domáci hobby, ktorí hľadajú profesionalitu a spoľahlivosť za správnu cenu. Má motor s výkonom 2000 W s otáčkami až 4200 ot. /min. čo umožňuje presné rezanie dreva bez nedokonalostí. Horná plocha z tlakovo liateho hliníka je veľká a stabilná a horná stúpačka má dvojitú vodiacu lištu. Je tichá, ľahká a silná, s vysokým rezným výkonom.
Stav predmetu *
nový-výstavný*, nemecký**, nepoužitý, originálne balenie, vyvýšené, vylomené posledných 7 cm vodorovného pravítka stola (bez ovplyvnenia zariadenia).
.
Ponúkané zariadenie bolo vyrobené pre nemecký trh** (čo to znamená - vysvetľujeme na konci popisu aukcie).
Pozrite si naše ďalšie ponuky v záložke: Všetky položky predávajúceho
.
Popis predmetu ***
Profesionálne zariadenie kombinujúce funkcie pokosovej píly a stolovej píly od spoločnosti FEMI. Má pevnú a odolnú zostavu zadného kĺbu a plochý zdvihák s dvojitým vedením. Je tiež vybavený ergonomickou bočnou rukoväťou, ktorá poskytuje väčšiu priľnavosť a pohodlie pri rezaní, je tiež vybavený tyčou so stupnicou v centimetroch upevnenou na pracovnej ploche, ktorá je užitočná na vykonávanie rezov so základnou referenciou. TR 090 je štandardne vybavený bočnými nosnými nosníkmi, vertikálnou svorkou, posúvačom dreva a kľúčmi, obmedzovacou tyčou a vreckom na prach.
TR 090 je vybavená kotúčom Ø305mm, ktorý umožňuje rezanie predmetov s rozmermi 185x85mm pri 0° a 125x85mm pri 45°. Horný stôl má rozmery 380x460mm a môže vykonávať vertikálne rezy až do 55mm.
Veľká oporná základňa z tlakovo liateho hliníka, s jednoduchým a praktickým nastavením uhla rezu a ďalšími pevnými bočnými lištami pre optimálnu oporu aj predmetov značnej dĺžky.
Tlačidlo Start-Stop na rukoväti pre praktické a bezpečné používanie
Veľká stolová doska (465x380mm) s horným vedením v sade s integrovaným uhlomerom na orezávanie dosiek vrátane šikmých.
Nastaviteľné uhly rezu s aretáciou po 5° a mechanickým dorazom pri 0°,15°, 22,5°, 30° a 45°.
Vysoká bezpečnosť vďaka systému anti-reset.
Funkcie:
- Pokosová píla (s uhlomerom) na drevo a materiály na báze dreva so zvýšenou hornou plochou
- Stolová píla (s lamelami odstupňovanými v cm) na drevo a materiály na báze dreva so zvýšenou hornou plochou
- Horný výťah s 2 vodiacimi lištami
- Robustný zadný kĺb
- Tyč kalibrovaná v centimetroch na pracovnej ploche pre kontinuálnu referenciu
Prémiová sada obsahuje (rozšírenie štandardu):
- Vertikálna svorka pre zarážky,
- Bočné nosné nosníky - Bočné predĺženia,
- obmedzujúca tyč,
- Posúvač na rezané predmety, ktorý pomáha obsluhe pracovať s väčšou bezpečnosťou,
- sada kľúčov,
- mierka,
- Vrecko na prach pre prácu v čistom prostredí
špecifikácia:
- Výrobca: Femi
- Model: Profi JobLine TR090
- Použitie: Profesionálne, neintenzívne použitie / amatérske
- Výkonný univerzálny motor 2000W
- Plne liata hliníková konštrukcia
- Robustný a silný zadný kĺb
- Otočný stôl s presným nastavením pre šikmé uhly rezu
- Naklápacia hlava pre rezanie pod uhlom
- Nastaviteľný uhol rezu pripojenia od 0° do 45° doľava
- Dvojité šikmé 45° 45° vľavo/vpravo
- Kompletný horný stôl s vodiacou lištou a nastaviteľnou výškou (460×390mm)
- Elektronická bezpečnostná funkcia zabraňujúca prerušeniu prevádzky
- Zber prachu
- Ergonomická rukoväť
- Maximálny priemer kotúča: 305 mm
- Priemer otvoru: 30 mm
- Zuby čepele: Z 48
- Otáčky bez zaťaženia: 4200 ot. /min
- Maximálne otáčky: 4200 ot. /min
- Rezná kapacita 0°: 185x85 mm
- Rezná kapacita 90°: 85x185 mm
- Rezný výkon vpravo / vľavo 45°: 155×45 mm
- Rezný výkon po zložení 45°: 45X90 mm
- Šírka a výška rezaného materiálu, rezanie pod uhlom 45 stupňov: 155x85 mm
- Šírka a výška rezu materiálu, rezanie pod uhlom 90 stupňov: 185x85 mm
- Pravé a ľavé zarážky rezu: 0°-45° po 5°
- Výška rezu na hornom povrchu: 55mm
- Nastavenie hĺbky rezu: 0-55mm
- Rozmer stola: 460x380 mm
- Možnosť použitia ako stolová píla: Áno
- Svorka obrobku: Pevný uhol
- Typ motora: Elektrický
- Napätie / frekvencia: 210-240 V / 50-60 Hz / AC
- Kód produktu: 8436128
- Rozmery (d. x š. x v. ) - 595 x 570 x 430 mm
- Hmotnosť: 19 kg
- Veľkosť balenia: 600x450x580mm
- Celková hmotnosť s balením: 25 kg
Technické údaje:
- Výkon motora 2000 W
- Napájanie motora 230 V - 50 Hz
- Veľkosť čepele Ø305mm
- Centrálny otvor pre čepeľ Ø30mm
- Rýchlosť čepele 4200 ot / min
- Rezný výkon pri 0 ° 185x85mm
- Rezná kapacita 45 ° vpravo / vľavo 125x85mm
- Rezný výkon pri 45 ° naklonený doprava / doľava 185x85mm
- Rezný výkon hornej paluby 55mm
- Horné poschodie 460x380mm
- Hmotnosť 19kg
Femi je talianska spoločnosť založená v roku 1967. Zameriava sa hlavne na priemyselných a profesionálnych používateľov.
Femi má už viac ako 55-ročnú prax vo vývoji rôznych strojov, ktoré sa vyznačujú spoľahlivými, efektívnymi a bezpečnými výrobkami.
V ponuke firmy 3 produktové rady:
stroje na rezanie kovov; stroje na rezanie dreva; stroje na brúsenie/leštenie.
Rad strojov na rezanie kovov ponúka priemyselné pásové píly, profesionálne pásové píly a bimetalové pílové listy pre všetky tieto píly.
Rad strojov na rezanie dreva pozostáva z pokosových píl, kotúčových píl a zberačov prachu.
V rade brúsok/polovičiek nájdete pásové brúsky, stolové brúsky, brúsky a príslušenstvo (brúsne kotúče, kefy a pásy).
Odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru ****
Ako kupujúci máte právo odstúpiť od kúpnej zmluvy na diaľku do 14 dní. Zároveň sa na Vás vzťahujú právne predpisy týkajúce sa stavu a lehoty na vrátenie predmetu kúpnej zmluvy na diaľku a dôsledkov z nich vyplývajúcich.
* - KATEGÓRIE PONÚKANÉHO TOVARU - ČO JE TO POVÝSTAVNÝ TOVAR?
NOVINKA - Položka je skladový zvyšok, jednotka vyplývajúca z likvidácie obchodu alebo skladu, ktorá nebola nikdy rozbalená alebo bola vystavená na poličke alebo na mieste;. Obal môže niesť stopy skladovania, napr. špinavé, poškodené alebo môžu byť vymenené za vonkajší obal.
ZÁKLAD - položka vyplývajúca z pravidelného alebo sezónneho predaja alebo výpredaja; demonštračná jednotka alebo vrátenie od zákazníka, ktorá bola minimálne používaná na prezentačné účely. Obal môže niesť stopy skladovania, napr. špinavé, poškodené alebo môžu byť vymenené za vonkajší obal.
POUŽITÁ - položka, ktorá je vrátená od zákazníka a nesie jasné známky používania. Obal môže niesť stopy skladovania, napr. špinavé, poškodené alebo môžu byť vymenené za vonkajší obal.
POŠKODENÁ - položka, ktorá sa pri technickej kontrole nedá uviesť do prevádzky alebo nefunguje správne, alebo je odmietnutá technickou kontrolou z dôvodu silných známok používania - pre domácich majstrov a hobby na vlastnú opravu alebo môže slúžiť ako sklad náhradných dielov. Obal môže niesť stopy skladovania, napr. špinavé, poškodené alebo môžu byť vymenené za vonkajší obal.
Radi Vám na Vašu žiadosť zašleme detailné fotografie zobrazujúce jednotky, tovar a predmety ponúkané na predaj.
.
Starostlivá technická kontrola každého predmetu bola vykonaná špecialistom, ktorý skontroloval a uviedol predmet do čo najlepšieho stavu. Napriek tomu sa môžu vyskytnúť zanedbateľné známky používania (napr. napájací kábel nie je navinutý originálnym spôsobom, odstránené ochranné fólie, malé opravy, škrabance, odreniny, nečistoty) a/alebo malé stopy skladovania (napr. špinavý, poškodený alebo vymenený vonkajší obal), ktorý nemá vplyv na funkčnosť predmetu.
.
** - POLOŽKA BOLA PÔVODNE URČENÁ NA PREDAJ V NEMECKU.
Ako je všeobecne známe, zaručuje to, že výrobca používa lepšie materiály, dôkladnejší výrobný proces, čo v konečnom dôsledku znamená, že aj napriek nepostrehnuteľným rozdielom vo vonkajšom vzhľade bude fungovať bezporuchovo oveľa dlhšie ako rovnaký výrobok určený pre trh strednej a východnej Európy. Je to spôsobené aj tým, že v Nemecku platia dlhšie záručné a záručné lehoty. Kto neverí, nech porovná účinok pracieho prášku rovnakej značky predávaného v Nemecku s praním v prášku predávaným v Poľsku. Na záver máte prístup k lepším produktom za lepšiu a atraktívnu cenu.
.
*** - TOVAR ZODPOVEDÁ POPISU A NEZODPOVEDÁ POPISU - ČO TO JE A AKÉ SÚ PRÁVA SPOTREBITEĽA?
Tovar je v súlade s popisom/zmluvou (článok 43b Zákona o právach spotrebiteľa), ak je v súlade so zmluvou najmä:
- opis, druh, množstvo, kvalita, úplnosť a funkčnosť a v prípade tovaru s digitálnymi prvkami aj kompatibilita, interoperabilita a dostupnosť aktualizácií;
- vhodnosť na konkrétny účel, na ktorý je spotrebiteľ potrebný, o ktorom spotrebiteľ informoval obchodníka najneskôr v čase uzavretia zmluvy a ktorý obchodník prijal.
Okrem toho musí tovar, aby sa mohol považovať za zlučiteľný so zmluvou:
- 1. vhodné na účely, na ktoré sa tovar tohto druhu obvykle používa, pričom sa zohľadnia platné právne predpisy, technické normy alebo osvedčené postupy;
- 2) byť prítomný v takom množstve a mať také vlastnosti, vrátane trvanlivosti a bezpečnosti, a v prípade tovaru s digitálnymi prvkami funkčnosť a kompatibilitu, aké sú typické pre tovar tohto druhu a ktoré môže spotrebiteľ rozumne očakávať, berúc do úvahy prihliada na povahu tovaru a verejné uistenie zo strany obchodníka, jeho právnych predchodcov alebo osôb konajúcich v ich mene, najmä v reklame alebo na etikete, pokiaľ obchodník nepreukáže, že:
- a) nevedel o danom verejnom uistení a pri rozumnom posúdení o ňom nemohol vedieť;
- b) pred uzavretím zmluvy bolo verejné zabezpečenie opravené v súlade s podmienkami a formou, v akej bolo verejné zabezpečenie poskytnuté, alebo porovnateľným spôsobom;
- c) verejné ubezpečenie nemalo vplyv na rozhodnutie spotrebiteľa uzatvoriť zmluvu;
- 3. byť dodávané s obalom, príslušenstvom a pokynmi, ktoré môže spotrebiteľ odôvodnene očakávať;
- 4. byť rovnakej kvality ako vzorka alebo vzor, ktoré obchodník poskytol spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy, a zodpovedať opisu takejto vzorky alebo vzoru.
Zákon núti zachovať zmluvu v platnosti, ak je tovar v súlade s popisom alebo sa snaží zachrániť. Ak je totiž tovar v rozpore so zmluvou, môže spotrebiteľ požadovať jeho opravu alebo výmenu. Toto sú základné nároky spotrebiteľa. Pritom žiadosť spotrebiteľa môže obchodník upraviť. Podnikateľ môže:
- vykonať výmenu, ak spotrebiteľ požaduje opravu,
- alebo obchodník môže vykonať opravu, ak spotrebiteľ požaduje výmenu, ak nie je možné dosiahnuť súlad tovaru so zmluvou spôsobom, ktorý si zvolil spotrebiteľ, alebo ak by si to pre obchodníka vyžadovalo neprimerané náklady. Ak oprava a výmena nie sú možné alebo by si vyžadovali neprimerané náklady pre obchodníka, obchodník môže odmietnuť uviesť tovar do súladu so zmluvou.
Obchodník vykoná opravu alebo výmenu v primeranej lehote od okamihu, keď bol obchodník informovaný spotrebiteľom o nesúlade so zmluvou, a bez neprimeraných ťažkostí pre spotrebiteľa, pričom zohľadní osobitosť tovaru a účel, na ktorý ho spotrebiteľ kúpil. Náklady na opravu alebo výmenu, najmä vrátane poštovného, dopravy, práce a materiálu, znáša podnikateľ. Ak bol tovar namontovaný pred zistením nesúladu tovaru so zmluvou, obchodník tovar rozoberá a opätovne ho montuje po oprave alebo výmene, alebo na svoje náklady nariadi vykonanie týchto úkonov.
Druhou kategóriou reklamácií sú reklamácie, ktoré ovplyvňujú cenu tovaru. Ak tovar nie je v súlade so zmluvou, spotrebiteľ môže podať vyhlásenie o znížení ceny alebo o odstúpení od zmluvy, ak:
- obchodník odmietol uviesť tovar do súladu so zmluvou opravou alebo výmenou;
- obchodník neuviedol tovar do súladu so zmluvou;
- nesúlad tovaru so zmluvou pretrváva aj napriek tomu, že sa obchodník pokúsil uviesť tovar do súladu so zmluvou;
- nesúlad tovaru so zmluvou je taký závažný, že odôvodňuje zníženie ceny alebo odstúpenie od zmluvy bez toho, aby sa najprv uplatnila oprava alebo výmena;
- z vyhlásenia obchodníka alebo z okolností jasne vyplýva, že nedovedie tovar do súladu so zmluvou v primeranom čase alebo bez neprimeraných ťažkostí pre spotrebiteľa.
Obchodník vráti spotrebiteľovi sumy splatné v dôsledku uplatnenia práva na zľavu z ceny bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia vyhlásenia spotrebiteľa o znížení ceny. V prípade odstúpenia od zmluvy však spotrebiteľ bezodkladne vráti tovar podnikateľovi na jeho náklady. Obchodník vráti spotrebiteľovi cenu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru alebo dokladu o jeho vrátení.
Dôležité je, že spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je nesúlad tovaru so zmluvou zanedbateľný alebo ak sa predpokladá, že nesúlad tovaru so zmluvou je závažný.
Tovar, ktorý nezodpovedá popisu – právny základ
Najdôležitejšie informácie o nesúlade tovaru s popisom nájdete v zákone z 27. júla 2002 o osobitných podmienkach spotrebného predaja a o zmene a doplnení Občianskeho zákonníka.
Nariadenia sa vzťahujú na každú transakciu uskutočnenú v rámci podnikateľskej činnosti, ktorá sa týka predaja hnuteľnej veci kupujúcemu, ktorým je fyzická osoba. Okrem toho sa uvádza, že zahŕňa zákazníkov, ktorí nakupujú tovar na účely, ktoré nesúvisia s ich podnikateľskou alebo profesijnou činnosťou. Je tiež potrebné poznamenať, že nariadenie sa nevzťahuje na transakcie, ktorých predaj je výsledkom exekúcie a ktoré sú výsledkom konkurzného alebo súdneho konania.
Podľa ustanovení zákona je predávajúci zodpovedný za vydanie tovaru kupujúcemu, ktorý v čase vydania nebol v súlade s popisom. Ako preukázať, že výrobok bol chybný už v čase predaja? Ak sa zistí nesúlad tovaru s popisom do 14 dní, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť (podrobne popísané nižšie: **** Vrátenie tovaru - Odstúpenie od zmluvy). Ak sa zistí nesúlad tovaru s popisom do šiestich mesiacov od jeho kúpy, možno predpokladať, že k takémuto stavu došlo už vo fáze vydania výrobku a kupujúci môže uplatniť reklamáciu.
Nesúlad tovaru s popisom - čo to znamená?
Kupujúci by mal mať prístup k informáciám potrebným na uskutočnenie informovaného nákupu. Môže sa však stať, že tovar nebude zodpovedať popisu poskytnutému predávajúcim. Podľa Občianskeho zákonníka sa v tomto prípade môžeme stretnúť s fyzickými alebo právnymi chybami. Do prvej skupiny patrí predovšetkým:
chýbajúce vlastnosti špecifické pre daný druh tovaru, napríklad: žehlička sa nežehlí;
- chýbajúce vlastnosti zaručené predajcom alebo reklamou, napríklad: predajca uistil o dodatočnej možnosti skenera v tlačiarni, ktorá neexistuje;
- nemožnosť používať výrobok na účel, o ktorom bol predávajúci informovaný kupujúcim, napríklad: spotrebiteľ plánuje fotografovať pod vodou, o čom otvorene hovorí, a potom mu predávajúci ponúkne výrobok, ktorý nemá takéto použitie;
- vydanie neúplného tovaru, to znamená, že telefón bol predaný bez nabíjačky, aj keď v popise bola zaručená.
Medzi právne nedostatky možno zaradiť výrobok, ktorý:
- patrí tretej strane – hovoríme o situáciách, keď predávajúci vykonáva transakcie s produktmi pochádzajúcimi z krádeže;
- je zaťažený právom tretej osoby, t. j. niekto iný má právo spätného odkúpenia zaručené v katastri nehnuteľností alebo prednostné odkúpenie;
- z právneho hľadiska sa na neho na základe predbežného konania vzťahuje zákaz nakladania s majetkom alebo je dôkazom v trestnom konaní.
To znamená, že ak bolo používanie výrobku akýmkoľvek spôsobom obmedzené rozhodnutím príslušného orgánu, má znaky právnej vady.
Nesúlad výrobku s opisom a práva spotrebiteľa
Ak nastane niektorá z vyššie uvedených situácií, má kupujúci právo uplatniť reklamáciu alebo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Ak dôjde k nesúladu výrobku s popisom, potom je zodpovedným subjektom predávajúci. Je to dôležitá informácia, pretože v takom prípade by mu mal byť adresovaný reklamačný doklad alebo doklad informujúci o odstúpení od zmluvy.
Čo by mal obsahovať reklamačný list a doklad o odstúpení od zmluvy? Dokument musí obsahovať tieto prvky:
- mesto a dátum,
- údaje o osobe uplatňujúcej reklamáciu,
- údaje o subjekte alebo osobe, ktorej je dokument určený,
- zmluvné strany, t. j. predávajúci a kupujúci,
- dátum prevzatia tovaru,
- cenu a druh výrobku,
- podrobné informácie o chybe tovaru - nesúlad s popisom,
- čas, počas ktorého bola táto vada odhalená,
- formulovaná požiadavka (čo očakáva kupujúci? ),
- Doklad o nákupe – môže to byť ako doklad, tak aj potvrdenie o platbe.
Vrátenie tovaru, ktorý nie je v súlade s popisom – kedy a ako na to?
Reklamačný list musí byť doručený kupujúcim spolu s tovarom, ktorý nezodpovedá popisu predávajúcemu osobne alebo formou doporučeného listu s potvrdením o prevzatí. Od predávajúceho je možné požadovať opravu alebo výmenu tovaru, zníženie ceny alebo odstúpenie od zmluvy v prípade závažných vád. Predávajúci je však oprávnený navrhnúť iné riešenie, ak už bol tovar reklamovaný, vada nie je závažná alebo je možné výrobok rýchlo vymeniť alebo opraviť.
Spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu najneskôr do pol roka (v prípade spotrebiteľského predaja) odo dňa zistenia vady. Na druhej strane doba, počas ktorej predávajúci zodpovedá za vydaný tovar, je 2 roky odo dňa jeho prevzatia kupujúcim. Ak predávajúci už skôr zistil nesúlad tovaru s popisom, ale túto skutočnosť pred kupujúcim zatajil, má kupujúci právo uplatniť reklamáciu kedykoľvek – aj po uplynutí dvoch rokov zodpovednosti predávajúceho.
Vybavovanie reklamácií
Ak kupujúci zakúpil tovar, ktorý nezodpovedá popisu a uplatnil reklamáciu, mal by dostať odpoveď do 14 dní od jej doručenia predávajúcemu. Ak sa tak nestane, reklamácia sa považuje za oprávnenú. V dôsledku toho musia byť požiadavky spotrebiteľa splnené, aj keď prispeli k vzniku vady. Je tiež potrebné pripomenúť, že sa počíta deň doručenia dokumentu kupujúcemu, a nie dátum jeho odoslania.
Výrobok nie je v súlade s popisom - vedel to spotrebiteľ?
Nie v každom prípade môže byť chybný výrobok reklamovaný ako nezlučiteľný so zmluvou. Výnimkou je situácia, keď kupujúci o nesúlade vedel alebo by mal vedieť, a napriek tomu uskutočnil nákup.
Zamietol predávajúci vašu reklamáciu? Čo môžete urobiť?
Čo mám robiť, ak predávajúci nevyhovel Vašej reklamácii? V prvom rade skontrolujte, či bola vaša žiadosť a žiadosť plne v súlade s právnymi predpismi v oblasti ochrany spotrebiteľa. Za týmto účelom môžete ísť aj k znalcovi. Ďalšie kroky smerujte na miestneho ombudsmana pre spotrebiteľov. Ak to však neprinesie očakávané výsledky, môžete:
- Požiadať rozhodcovský súd pri obchodnej inšpekcii. Obe strany však musia súhlasiť s pojednávaním,
- podať žalobu na všeobecný súd,
- Požiadať o mediáciu.
.
**** - VRÁTENIE TOVARU - ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Kupujúci má 14 dní na odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru.
Lehoty, ktoré plynú v procese vrátenia spotrebiteľom - všetky sú popísané v zákone o právach spotrebiteľa (ďalej len: zákon). Prvý z nich sa týka vyhlásenia spotrebiteľa:
článok 27 Zákon o právach spotrebiteľov
Spotrebiteľ, ktorý uzatvoril zmluvu na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov, môže od nej odstúpiť bez udania dôvodu a bez vynaloženia nákladov, s výnimkou nákladov uvedených v článku 33, článku 34 ods. 2 a článok 35.
Právny úkon odstúpenia od zmluvy sa realizuje podaním vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy. Toto vyhlásenie je adresované predávajúcemu a môže byť obsiahnuté v akejkoľvek forme, ktorá umožňuje predávajúcemu oboznámiť sa s vyhlásením. Najčastejšie sa používajú špeciálne formuláre pripravené predajcom. Vyhlásenie musí byť predložené do 14 dní odo dňa prevzatia predmetu zmluvy.
Po predložení vyhlásenia spotrebiteľom sa mu otvorí ďalšia lehota, tentoraz na skutočné vrátenie tovaru. Uvádza sa to v článku 34 ods. 1 Zákona:
Článok 34 , bod. 1. Spotrebiteľ je povinný vrátiť vec podnikateľovi alebo ju odovzdať osobe poverenej podnikateľom na prevzatie bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, pokiaľ podnikateľ nenavrhol, že si vec prevezme sám. Na dodržanie lehoty stačí vrátiť vec pred jej uplynutím.
Podobná lehota začína plynúť pre podnikateľa s tým, že v jeho prípade ide namiesto vrátenia veci o vrátenie platby a počíta sa od doručenia vyhlásenia spotrebiteľa (článok 32 ods. 1 zákona). Zákonodarca zároveň rozptyľuje pochybnosti o tom, kto by mal vrátiť ako prvý, presnejšie, kto sa môže s vrátením zdržať (článok 32 ods. 3 Zákony):
Článok 32 , bod. 1. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré spotrebiteľ uhradil, vrátane nákladov na doručenie tovaru.
(…)
Článok 32 , bod. 3. Ak obchodník nenavrhol, že si vec od spotrebiteľa vyzdvihne sám, môže sa zdržať vrátenia platby, ktorú od spotrebiteľa prijal, až kým mu vec nevráti alebo kým spotrebiteľ nepredloží dôkaz o jej vrátení, podľa toho, čo nastane skôr.
Z vyššie uvedených ustanovení vyplýva, že po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy je spotrebiteľ povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní vrátiť vec predávajúcemu a predávajúci v obdobnej lehote vrátiť spotrebiteľovi platbu. Spotrebiteľ nemôže odkladať vrátenie tovaru a čakať, kým mu predávajúci ako prvý vráti peniaze. Predávajúci má za to právo a môže s vrátením platby počkať až do doručenia vráteného tovaru alebo aspoň do doručenia potvrdenia, že tovar bol odoslaný späť.
Podľa 34 bodov. 4. (Zákon o právach spotrebiteľa) Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku jeho používania, poškodenia alebo zničenia a predávajúci má právo na zníženie sumy vráteného tovaru, navyše spotrebiteľ môže niesť zodpovednosť za chybné plnenie, ak predávajúci utrpel majetkovú ujmu:
Článok 34 , bod. 4. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s ním, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru, pokiaľ obchodník neinformoval spotrebiteľa o práve na odstúpenie od zmluvy v súlade s požiadavkami článku 12 ods. 1 bod 9.
UPOZORNENIE - Rozsudok Krajského súdu v Katoviciach z 31. januára 2017, sp. zn. akt II C 831/16:
... podľa názoru krajského súdu, hoci zákon nešpecifikuje dôsledky nedodržania lehoty podľa článku 34 ods. 1, tento termín je neprekročiteľný. Nesplnenie tejto lehoty viedlo podľa názoru Súdu prvého stupňa k neúčinnosti predloženého vyhlásenia o odstúpení od zmluvy...
.
Právne predpisy:
- Zákon o právach spotrebiteľov.
- Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon o hospodárskej súťaži a ochrane spotrebiteľa a niektoré ďalšie zákony z 9. marca 2023
- Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/770 z 20. mája 2019 o určitých aspektoch týkajúcich sa zmlúv o dodávaní digitálneho obsahu a digitálnych služieb (Ú. v. zariadenie EÚ L 136 z 22.05.2019, s. 1 a č. zariadenie EÚ L 305 z 26.11.2019, s. 60).
- Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/771 z 20. mája 2019 o určitých aspektoch týkajúcich sa zmlúv o predaji tovaru, ktorou sa mení nariadenie (EÚ) 2017/2394 a smernica 2009/22/ES a zrušuje smernica 1999/44/ES (Ú. v. zariadenie EÚ L 136 z 22.05.2019, s. 28 a Dz. zariadenie EÚ L 305 z 26.11.2019, s. 63).
- Odôvodnenie k návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon o ochrane spotrebiteľa, zákon – Občiansky zákonník a zákon – Medzinárodné právo súkromné.
.
Pravidlá Allegro:
https://allegro.pl/pomoc/artykul/polityka-zwrotow-na-allegro-q0yPaBXLrhD#6-zwrot-wplaty-od-sprzedajacego
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/jak-odstapic-od-zakupu-i-odeslac-paczke-do-sprzedajacego-0KBxXWGo0u6
.
NÁKLAD
Z dôvodu bezpečnosti kupujúceho odporúčame POISTENÚ DOPRAVU, ktorá je DODATOČNE SPOPLATNENÁ. Balík je možné poistiť len pred odoslaním.
Položky, za ktoré k nám platba dorazí od pondelka do štvrtka, sú expedované do 24 hodín.
Položky, za ktoré k nám platba dorazí od piatku do nedele, sú expedované v pondelok.
.
Prosíme Vás, aby ste si obsah balenia skontrolovali za prítomnosti kuriéra. V prípade zistenia poškodenia obalu, poškodenia tovaru je kuriér povinný spísať s Príjemcom protokol o škode. IBA NA ZÁKLADE TOHTO PROTOKOLU MÔŽEME REKLAMOVAŤ TOVAR POŠKODENÝ POČAS PREPRAVY.
.
SPÄTNÁ PREPRAVA
Kupujúci v prípade odstúpenia od zmluvy na diaľku - vrátenie tovaru zodpovedá za spätné zaslanie, preto je potrebné zaslať vrátený tovar len zásielkou poistenou na sumu hodnoty tovaru alebo sumu zodpovedajúcu kúpnej cene.
Neuhradenie vratnej zásielky a z toho vyplývajúce následky v prípade poškodenia, zničenia alebo straty zásielky obsahujúcej vrátený tovar znáša kupujúci.
.
VYLÚČENIE ZODPOVEDNOSTI
Nenesieme žiadne dôsledky zneužitia/použitia tovaru/produktov, ktoré ste si u nás zakúpili, alebo zneužitia/použitia, alebo použitia/použitia v rozpore s určením uvedeným v špecifikácii tovaru/produktu výrobcom, alebo použitia/použitia spôsobom, ktorý presahuje povahu, vlastnosti a fungovanie tovaru/produktu.
Nenesieme finančné, kompenzačné, kompenzačné alebo právne následky nesprávneho použitia/použitia tovaru/produktov zakúpených u nás alebo použitia/použitia v rozpore s určeným použitím/aplikáciou alebo použitia/použitia v rozpore s určeným použitím špecifikovaným v špecifikáciách tovar/produkt výrobcom alebo používať/používať spôsobom, ktorý presahuje povahu, vlastnosti a fungovanie tovaru/produktu.
248.19
Kupujete s Allegro Protect. Všetky nákupy s vrátením peňazí do 48 h. Zobraziť podrobnosti
Niektoré texty boli preložené automaticky. Dajte nám vedieť, ak ste si všimli jazykovú chybu.
Prezeráte si ponuky produktu Pokosová píla Femi TR090 2000 W 305 mm. Vidíte ponuku iného produktu? Nahláste nám to