Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajovParametre
Stav | Nové |
Faktúra | Vystavujem faktúry s DPH |
Jazyk vydania | Angličtina |
Názov | Learning Game AI Programming with Lua |
Autor | Young David |
Nosič | papierová kniha |
Obal knihy | brožovaná väzba |
Rok vydania | 2014 |
Opis
Learning Game Ai Programming With Lua
Product details
- Publisher : Packt Pub Ltd (November 28, 2014)
- Language : English
- Paperback : 352 pages
- ISBN-10 : 1783281332
- ISBN-13 : 978-1783281336
- Item Weight : 1.34 pounds
- Dimensions : 9.25 x 7.52 x 0.74 inches
OPIS
Leverage the power of Lua programming to create game AI that focuses on motion, animation, and tactics
About This Book
- Focus on programming game AI rather than handling low-level resource management
- Bind Lua to build a script-based game AI using a C++ backend that provides hooks for graphics, physics, and resource handling
- A tutorial-based approach where AI functionalities are layered piece by piece to create fully functional AI
Who This Book Is For
If you are a game developer or a general programmer who wishes to focus on programming systems and techniques to build your game AI without creating low-level interfaces in a game engine, then this book is for you.
Knowledge of C++ will come in handy to debug the entirety of the AI sandbox and expand on the features present within the book, but it is not required.
What You Will Learn
- Create an animation state machine to drive AI animations within Lua
- Build and find paths on navigation meshes
- Write and debug Lua scripts within a full-scale Lua IDE
- Develop decision logic with behavior trees, state machines, and decision trees to build modular, reusable AI
- Manage short- and long-term knowledge representation with blackboard data structures
- Add sensory perception to give AIs the ability to see and hear
- Develop high-level tactics with multiple AIs based on influence maps
In Detail
Game AI can be easily broken up into a number of components such as decision making, animation handling, and tactics, but the balance and interaction between each system strikes a balance between good AI and bad AI.
Beginning with an introduction to the AI sandbox, each new aspect of game AI is introduced, implemented, and then expanded upon. Going forward, you will learn to utilize open source libraries such as Ogre3D, Bullet Physics, OpenSteer, Recast, Detour, and Lua to create an AI sandbox with an entire codebase available to expand and step through.
This is done through a step-by-step approach, from learning to move basic shapes to fully animating your soldiers. By the end of the book, your AI will be able to navigate, pathfind, manage animation playback, communicate, and perceive their environment.
Stan: Bardzo dobry, lekkie ślady magazynowania(lekko zdarty róg ksiązki
Kod produktu: MK-3446-N
Toto označenie odlišuje najlepšie obchody na portáli Allegro. Pri nákupe od Super predajcu máte zaručený vynikajúci zákaznícky servis a skvelé nákupy.
Kupujete s Allegro Protect. Všetky nákupy s vrátením peňazí do 48 h. Zobraziť podrobnosti
98,9 %
Niektoré texty boli preložené automaticky. Dajte nám vedieť, ak ste si všimli jazykovú chybu.
Prezeráte si ponuky produktu Learning Game AI Programming with Lua Young David. Vidíte ponuku iného produktu? Nahláste nám to