Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajovĎalšie produkty od tohto predajcu
- 51,94 €
- The Heimskringla (Norse Literature) Sturluson, Snorri
- za 0 € so
Parametre
Stav | Nové |
Faktúra | Vystavujem faktúry s DPH |
Jazyk vydania | Angličtina |
Názov | Emergence of Brand Name Capitalism in Late Colonial India, The: Advertising and the Making of Modern Conjugality (Critical Perspectives in South Asian History) |
Autor | Haynes, Douglas E. |
Nosič | papierová kniha |
Obal knihy | brožovaná väzba |
Rok vydania | 2024 |
Nakladateľstvo | Bloomsbury |
Opis
Emergence of Brand-Name Capitalism in Late Colonial India, The: Advertising and the Making of Modern Conjugality (Critical Perspectives in South Asian History)
- Autor: Haynes, Douglas E.
- Wydawnictwo: Bloomsbury Academic
- Data wydania: 2024-04-18
- Liczba stron: 326
- Wymiary: 15.6 x 1.7 x 23.4
- Język: English: Published; English: Original Language; English
- ISBN: 9781350278073
This book examines the emergence of professional advertising in western India during the interwar period. It explores the ways in which global manufacturers advanced a ‘brand-name capitalism’ among the Indian middle class by promoting the sale of global commodities during the 1920s and 1930s, a time when advertising was first introduced in India as a profession and underwent critical transformations. Analysing the cultural strategies, both verbal and visual, used by foreign businesses in their advertisements to capture urban consumers, Haynes argues that the promoters of various commodities crystalized their campaigns around principles of modern conjugality. He also highlights the limitations of brand-name capitalism during this period, examining both its inability to cultivate markets in the countryside or among the urban poor, and its failure to secure middle-class customers. With numerous examples of illustrated advertisements taken from Indian newspapers, the book discusses campaigns for male sex tonics and women’s medicines, hot drinks such as Ovaltine and Horlicks, soaps such as Lifebuoy, Lux and Sunlight, cooking mediums such as Dalda and electrical household technologies. By examining the formation of ‘brand-name capitalism’ and two key structures that accompanied it- the advertising agency and the field of professional advertising- this book sheds new light on the global consumer economy in interwar India, and places developments in South Asia into a larger global history of consumer capitalism.
Kupujete s Allegro Protect. Všetky nákupy s vrátením peňazí do 48 h. Zobraziť podrobnosti
Niektoré texty boli preložené automaticky. Dajte nám vedieť, ak ste si všimli jazykovú chybu.
Prezeráte si ponuky produktu Emergence of Brand Name Capitalism in Late Colonial India, The: Advertising and the Making of Modern Conjugality (Critical Perspectives in South Asian History) Haynes, Douglas E.. Vidíte ponuku iného produktu? Nahláste nám to