Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajovParametre
Stav | Nové |
Faktúra | Vystavujem faktúry s DPH |
Hmotnosť (s balením) | 0.276 kg |
Obal knihy | brožovaná väzba |
Nosič | papierová kniha |
Rok vydania | 2024 |
Názov | Dismantling Disproportionality in Practice: A Guide to Fostering Culturally Responsive Districts and Schools |
Autor | Hui-Ling S. Malone, Maria G. Hernandez, Reed Swier |
Opis
Dismantling Disproportionality in Practice: A Guide to Fostering Culturally Responsive Districts and Schools (Disability, Culture, and Equity Series)
- Autor: Hernández, María G.
- Wydawnictwo: Teachers College Press
- Data wydania: 2024-05-24
- Liczba stron: 192
- Wymiary: 15.2 x 1.3 x 21.6
- Język: English: Published; English: Original Language; English
- ISBN: 9780807769447
This resource offers culturally responsive processes and concrete tools to address disproportionality and create more equitable schools. The authors draw on their work with school districts to demonstrate how using a theory of change can address disproportionate outcomes of special education placement and exclusionary discipline for students of color. Educational institutions can use this application guide to build educators’ capacities in culturally responsive–sustaining education (CR-SE) so that they respond better to the needs of racially, culturally, and linguistically marginalized students, families, and communities. The book includes chapters dedicated to the process of an equity audit to identify and tackle the root causes of disproportionalities and approaches for partnering with young people toward creating an environment every student deserves. It also addresses the critical self-reflective work that is foundational to shift the experiences and outcomes of Black, Latinx, Indigenous, and multilingual learners; students with an IEP; and students with intersecting identities. Use Dismantling Disproportionality in Practice to guide your work with district and school leaders and staff, teachers, families, and youth. Book Features: ● This companion to Dismantling Disproportionality: A Culturally Responsive and Sustaining Systems Approach (2023) offers lessons learned from a former state-funded technical assistance center. ● Applicable tools and processes to help school districts confront beliefs, policies, procedures, and practices that result in disproportionate outcomes and experiences. ● A holistic look at what equitable and culturally responsive schools look like and actionable steps for creating these spaces. ● Tangible exercises and examples from two decades of experience centering equity within school systems. ● Guidance for partnering with youth to create equitable, systemic change alongside school leadership.
Kupujete s Allegro Protect. Všetky nákupy s vrátením peňazí do 48 h. Zobraziť podrobnosti
Niektoré texty boli preložené automaticky. Dajte nám vedieť, ak ste si všimli jazykovú chybu.
Prezeráte si ponuky produktu Dismantling Disproportionality in Practice: A Guide to Fostering Culturally Responsive Districts and Schools Hui-Ling S. Malone, Maria G. Hernandez, Reed Swier. Vidíte ponuku iného produktu? Nahláste nám to