Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií (napr. pixelov, SDK) a spracovaním vašich osobných údajov (napr. jedinečných identifikátorov, údajov prehliadača) môžeme lepšie prispôsobiť obsah, ktorý vám zobrazujeme.Ak udelíte súhlas s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení a prístupom k údajom a ich spracovaním, a to aj na účely profilovania a trhovej a štatistickej analýzy, nájdete na portáli Allegro ešte ľahšie presne to, čo hľadáte a potrebujete.Prevádzkovateľom vašich osobných údajov bude spoločnosť Allegro a v niektorých prípadoch naši partneri (10 partnerov), medzi ktorých patria aj tzv. „Dôveryhodní partneri IAB Europe“ (2 partneri). Informácie o účeloch spracovania osobných údajov našimi partnermi nájdete v ich oznámeniach o ochrane súkromia.
Uchovávanie alebo prístup k informáciám na zariadení. Personalizovaná reklama a obsah, meranie reklamy a obsahu, prieskum cieľových skupín a vývoj služieb. Zaručenie bezpečnosti, predchádzanie a odhaľovanie podvodov a oprava porúch. Poskytovanie a prezentovanie reklamy a obsahu. Uloženie volieb ochrany osobných údajov a ich komunikácia. Porovnávať a spájať údaje z iných zdrojov údajov. Prepojenie rôznych zariadení. Identifikácia zariadení na základe informácií prenášaných automaticky.
Vaše osobné údaje spracúvame na uľahčenie používania našich webových stránok.Účely spracovania sú podrobne opísané v nastaveniach, ktoré sa zobrazia po kliknutí na tlačidlo „ZMENIŤ MOJE SÚHLASY“ a v Zásadách používania súborov cookie.Váš súhlas je dobrovoľný a platí 12 mesiacov. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
Spotrebiteľ
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania vymedzeného v § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 250/2007 Z. z.).
Podnikateľ
Podnikateľom je fyzická alebo právnická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet podľa § 2 písm. b) Zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 250/2007 Z. z.).
Zmluva na diaľku
Zmluvou uzavretou na diaľku sa rozumie zmluva medzi predajcom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez fyzickej prítomnosti predajcu a spotrebiteľa, najmä využitím webovej stránky, emailu, telefónu, faxu, adresára alebo ponukového katalógu.
Odstúpenie od zmluvy
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do štrnástich dní. Ak je predmetom záväzku kúpa tovaru, lehota končí po štrnástich dňoch odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba – iná ako dopravca – prepraví tovar. Ak spotrebiteľ nebol poučený o práve na odstúpenie od zmluvy, môže tak urobiť do jedného roka po uplynutí štrnástich dní na odstúpenie od zmluvy.
Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, je povinný bez zbytočného odkladu zaslať alebo odovzdať podnikateľovi prijatý tovar ― najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy. Podnikateľ môže ponúknuť, že si tovar vyzdvihne sám. Lehota je dodržaná, ak spotrebiteľ odošle tovar pred jej uplynutím.
Spotrebiteľ zodpovedá podnikateľovi za zníženie hodnoty tovaru, ku ktorému došlo v dôsledku zaobchádzania s týmto tovarom iným spôsobom, než aký je potrebný na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkciami tovaru.
Zákonná záruka
Predajca zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých tovaroch nezodpovedá za vady vzniknuté používaním alebo opotrebením. Pri tovaroch predávaných za nižšiu cenu predajca nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o tovary, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o tovary použité, zodpovedá predajca za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej lehote.
Zmluvná záruka vzniká vyhlásením poskytovateľa záruky, že kupujúceho uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z chybného plnenia, a to najmä:
- vrátením platby kupujúcemu
- výmenou tovaru alebo jeho opravou
- poskytnutím služby v tejto súvislosti, ak tovar nemá vlastnosti uvedené v záručnom liste.
Fyzická vada
Predávaný tovar musí mať požadovanú kvalitu, množstvo, rozmery alebo hmotnosť tak, ako to vyžaduje alebo ustanovuje zákon. Taktiež musí byť bez závad, najmä musí spĺňať záväzné technické normy. Tovar podliehajúci skaze (potraviny, kozmetika, lieky atď.) musí mať dátum spotreby alebo minimálnej trvanlivosti.
Fyzickou vadou je nesúlad tovaru so zmluvou. Uplatňuje sa najmä vtedy, ak produkt:
- nemá vlastnosti, ktoré by tento typ produktu mal mať – napríklad telefón, ktorý prerušuje hovory alebo tepelne odolný riad, ktorý sa rozbije pri vysokej teplote
- nemá inzerované funkcie alebo funkcie sľúbené predajcom – napríklad zdravotnícka pomôcka nemá liečivé vlastnosti opísané zamestnancom obchodu
- nie je vhodný na účel zamýšľaný kupujúcim, o ktorom informoval predajcu a predajca proti takémuto účelu nenamietal — napríklad hodinky nie sú vodotesné do hĺbky väčšej ako 20 m a kupujúci informoval predajcu, že má v úmysle ponoriť sa hlbšie
- bol dodaný nekompletný – napríklad notebook predávaný bez nabíjačky, ktorá mala byť súčasťou súpravy.
Právna vada
Právna vada môže spočívať v tom, že tovar zakúpený kupujúcim:
- je majetkom tretej osoby – bol napríklad odcudzený
- je zaťažený právami tretej osoby – tretia osoba má napríklad predkupné právo
- sa vyznačuje obmedzeniami v jeho používaní alebo nakladaní v dôsledku rozhodnutia alebo nálezu príslušného orgánu – napríklad bol zabezpečený v trestnom konaní ako dôkaz v prípade.