Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií (napr. pixelov, SDK) a spracovaním vašich osobných údajov (napr. jedinečných identifikátorov, údajov prehliadača) môžeme lepšie prispôsobiť obsah, ktorý vám zobrazujeme.Ak udelíte súhlas s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení a prístupom k údajom a ich spracovaním, a to aj na účely profilovania a trhovej a štatistickej analýzy, nájdete na portáli Allegro ešte ľahšie presne to, čo hľadáte a potrebujete.Prevádzkovateľom vašich osobných údajov bude spoločnosť Allegro a v niektorých prípadoch naši partneri (10 partnerov), medzi ktorých patria aj tzv. „Dôveryhodní partneri IAB Europe“ (2 partneri). Informácie o účeloch spracovania osobných údajov našimi partnermi nájdete v ich oznámeniach o ochrane súkromia.
Uchovávanie alebo prístup k informáciám na zariadení. Personalizovaná reklama a obsah, meranie reklamy a obsahu, prieskum cieľových skupín a vývoj služieb. Zaručenie bezpečnosti, predchádzanie a odhaľovanie podvodov a oprava porúch. Poskytovanie a prezentovanie reklamy a obsahu. Uloženie volieb ochrany osobných údajov a ich komunikácia. Porovnávať a spájať údaje z iných zdrojov údajov. Prepojenie rôznych zariadení. Identifikácia zariadení na základe informácií prenášaných automaticky.
Vaše osobné údaje spracúvame na uľahčenie používania našich webových stránok.Účely spracovania sú podrobne opísané v nastaveniach, ktoré sa zobrazia po kliknutí na tlačidlo „ZMENIŤ MOJE SÚHLASY“ a v Zásadách používania súborov cookie.Váš súhlas je dobrovoľný a platí 12 mesiacov. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
Čo je to záruka
Zmluvná záruka (ďalej len záruka) je dobrovoľný záväzok predajcu kupujúcemu – nie je vyžadovaný zákonom. Predajca sa zaväzuje prevziať zodpovednosť za prípadné vady produktu. V závislosti od toho, čo je uvedené v záručnom liste, to môže zahŕňať:
- vrátenie platby
- výmenu produktu
- opravu produktu
- poskytnutie služby.
V záručnom liste sú uvedené povinnosti predajcu a práva kupujúceho v prípadoch, keď produkt nemá vlastnosti uvedené v záručnom liste. Záruka platí po určitú dobu.
Ak poskytovateľ záruky garantuje, že si produkt zachová svoje vlastnosti a bude dobre fungovať pri bežnom používaní po určitú dobu, medzi minimálne práva kupujúceho patria:
- doručenie nového produktu bez chýb
- opravu produktu.
To platí vtedy, keď je na obale uvedená záručná doba alebo doba, pri ktorej sa predpokladá, že produkt vydrží.
Kto je poskytovateľ záruky
Poskytovateľom záruky môže byť akýkoľvek subjekt. Zvyčajne je to výrobca alebo predajca. Môže to však byť aj dovozca alebo distribútor.
Čo je záručný list
Ak chcete poskytnúť záruku, musíte poskytnúť záručný list — napríklad v opise ponuky, na obale produktu, vo forme dokumentu priloženého k produktu alebo v reklame na produkt, pokiaľ vyhlásenie záručný list špecifikuje povinnosti ručiteľa. Ak to druh informácií umožňuje — záručný list môže mať bežne zrozumiteľnú grafickú formu. Kupujúci môže požadovať, aby mu ručiteľ poskytol záručný list na papierovom alebo inom trvanlivom médiu — záručný dokument.
Ako funguje záruka
O poskytnutí záruky na produkt rozhoduje poskytovateľ záruky. Poskytovateľ záruky uvádza aj obsah a rozsah záruky, napríklad:
- záručnú dobu
- počet opráv
- podmienky výmeny produktu za nový
- adresy servisného strediska.
Záručný list musí obsahovať:
- výslovné vyhlásenie, že v prípade, že tovar nie je v zhode so zmluvou, má kupujúci zákonný nárok na nápravu u predajcu a na jeho náklady, a že záruka nemá vplyv na túto nápravu
- meno a adresu poskytovateľa záruky
- informácie, čo musí kupujúci urobiť, aby mohol uplatniť záruku
- označenie tovaru, na ktorý sa záruka vzťahuje
- záručné podmienky — napríklad dobu trvania a územný rozsah záruky.
Voliteľne môže predajca v záručnom liste tiež:
- pridať ďalšie informácie užitočné pre zákazníka – napríklad:
- koho a ako by mal kontaktovať, aby mohol uplatniť záruku
- aké dokumenty potrebuje na uplatnenie záruky
- kedy začína záručná lehota
- určiť inú záručnú lehotu pre podnikateľov a pre spotrebiteľov
- pridať preklad záručného listu
- priložiť súbory PDF — napríklad záručný dokument (záručnú kartu).
Obsah záruky (záručný list) by mal byť jasný a zrozumiteľný. Ak bol produkt uvedený na slovenský trh, záručný list by mal byť v slovenskom jazyku. Požiadavka používania slovenského jazyka sa nevzťahuje na vlastné mená, ochranné známky, obchodné mená, označenie pôvodu tovaru, ako aj bežnú vedeckú a odbornú terminológiu.
Ak nie je uvedená iná lehota, záručná lehota je 2 roky, počnúc dňom vydania tovaru kupujúcemu.
Kde nájdete informácie o záruke
Informácie o záruke zobrazujeme v ponukách v sekcii Záruka pod tlačidlami [pridať do košíka] a [kúpiť a zaplatiť]. Kliknutím na sekciu ju rozbalíte.
Ako nájsť ponuky so zárukou
Môžete to urobiť pomocou filtra ponuky so zárukou v zoznamoch ponúk a produktov. Vďaka tomu rýchlo nájdete ponuky, v ktorých predajca poskytuje záruku na produkty, ktoré hľadáte.
Filter je dostupný vo vybraných podkategóriách nasledujúcich kategórií: Krása, Elektronika, Móda, Deti, Šport a cestovanie, Dom a záhrada, Auto-moto.