Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajovPoškodený regulátor tlaku paliva - príznaky a opatrenia v prípade poruchy
Poškodený regulátor tlaku paliva nie je ľahké rozpoznať. Príliš vysoký aj príliš nízky tlak paliva bude zatiaľ brzdiť činnosť ostatných komponentov a môže spôsobiť ďalšie poruchy. Poškodený regulátor tlaku znemožní aj správnu diagnostiku stavu motora. Čo robiť, ak dôjde k poruche?
Ako funguje regulátor tlaku paliva?
Regulátor tlaku paliva je nenápadný, ale veľmi dôležitý prvok palivového systému. Spolupracuje so sacím kolektorom a zodpovedá za správnu činnosť vstrekovacej jednotky. Malý ventil sa skladá z puzdra, vinutia, elektromagnetu, jadra a samotného guľového ventilu. Elektromagnetické jadro je umiestnené vo vinutí, takže sa môže pohybovať a regulovať prietok paliva. Regulátor je umiestnený v blízkosti hlavy motora, hneď vedľa vstrekovacej lišty privádzajúcej palivo do valcov.
- 64,31 €
- REGULÁTOR TLAKU PALIVA JEEP GRAND CHEROKEE WJ
- za 0 € so
- 140,06 €
- REGULÁTOR TLAKU PALIVA MERCEDES VSTREKOVANIA COMMON RAIL 0281002241
- za 0 € so
- 116,99 €
- REGULÁTOR TLAKU PALIVA DB VSTREKOVANIE COMMON RAIL 0281002241
- za 0 € so
- 64,63 €
- REGULÁTOR TLAKU PALIVA JEEP GRAND CHEROKEE ZJ
- za 0 € so
- 114,19 €
- Regulátory tlaku paliva BOSCH 1 462 C00 987
- za 0 € so
Za čo je zodpovedný regulátor tlaku paliva?
Úlohou regulátora tlaku paliva je prispôsobiť tlak aktuálnej potrebe paliva motora. Po pridaní plynu sa tlak v systéme zvýši, rovnako ako podtlak v sacom potrubí. Regulácia je potrebná, pretože palivové čerpadlo umiestnené v nádrži vytvára konštantný vysoký tlak 5 - 6 barov. Regulátor tlaku paliva zabezpečuje, že dávka paliva nie je ani príliš nízka, ani príliš vysoká. Okrem toho zabraňuje tvorbe vzduchových bublín v palivovom systéme.
- 620,17 €
- BLUE PRINT PALIVOVÝ FILTER TOYOTA SITKO NA ČERPADLO
- za 0 € so
- 684,90 €
- MAXGEAR ČERPADLO ELEKTRICKÉ BMW E39
- za 0 € so
- 550,18 €
- VOLVO S60 V70 XC70 S80 XC90 palivové čerpadlo kpl OE 30
- za 0 € so
- 969,24 €
- MAGNETI MARELLI ČERPADLO PIL. MODUL VW PASSAT 1,8 94-
- za 0 € so
- 737,90 €
- SWAG RUČNÉ PALIVOVÉ ČERPADLO SW 99907670
- za 0 € so
- 550,18 €
- VOLVO XC90 2,5T 2,9T 3,2 palivové čerpadlo kpl originál
- za 0 € so
- 643,60 €
- HART ELEKTRICKÉ PALIVOVÉ ČERPADLO BORA A3 1.6-1.8 98-
- za 0 € so
- 671,61 €
- VOLVO V70 XC70 XC60 palivové čerpadlo kpl 2,4D AWD OE 3
- za 0 € so
- 736,72 €
- MAGNETI MARELLI ČERPADLO PIL. ELEKTRICKÝ OPEL
- za 0 € so
- 550,18 €
- VOLVO C30 S40 V50 palivové čerpadlo kompletné originál
- za 0 € so
- 546,18 €
- Vysokotlakové čerpadlo Dacia Renault 1,2TCE H5F 166301888R
- za 0 € so
- 805,37 €
- MAXGEAR ELEKTRICKÉ PALIVOVÉ ČERPADLO VOLVO 2 4D
- za 0 € so
- 642,79 €
- VOLVO S80 V70 XC60 XC70 2,4D palivové čerpadlo kpl originál OE
- za 0 € so
- 819,62 €
- VSTREKOVACIE ČERPADLO 167004800R OPEL RENAULT CONTINENTAL NOVÉ
- za 0 € so
- 562,72 €
- VOLVO S60 V70 XC70 S80 XC90 palivové čerpadlo kpl OE 30
- za 0 € so
- 1 308,58 €
- MAXGEAR ČERPADLO PAL. RENAULT LAGÚNA 1.6 1.8 2.0 01- MODUL
- za 0 € so
- 737,70 €
- DENSO PALIVOVÉ ČERPADLO TOYOTA 4 RUNNER 96-02 2.7 SIL
- za 0 € so
- 562,72 €
- VOLVO C30 S40 V50 palivové čerpadlo kompletné originál
- za 0 € so
- 580,02 €
- VSTREKOVACIE ČERPADLO PEUGEOT 208,308 1.5HDI 9817903080
- za 0 € so
- 562,72 €
- VOLVO XC90 2,5T 2,9T 3,2 palivové čerpadlo kpl originál
- za 0 € so
- 686,60 €
- VOLVO V70 XC70 XC60 palivové čerpadlo kpl 2,4D AWD OE 3
- za 0 € so
- 709,75 €
- MAXGEAR ELEKTRICKÉ PALIVOVÉ ČERPADLO FORD 1.2-1.8
- za 0 € so
- 529,95 €
- VOLVO S60 V70 XC70 kompletné palivové čerpadlo OE 30761
- za 0 € so
- 657,43 €
- HART PALIVOVÉ ČERPADLO ELEK. PORSCHE SAAB VOLVO 511 044
- za 0 € so
- 1 288,57 €
- HART ELEKTRICKÉ PALIVOVÉ ČERPADLO XANTIA BRAVO 1.6-
- za 0 € so
- 500,06 €
- Palivové čerpadlo Land Rover Discovery II 2 Td5 VDO Continental
- za 0 € so
- 666,61 €
- VOLVO V70 S80 2,5T 3.2 palivové čerpadlo s košom kpl OE 31372879
- za 0 € so
- 763,90 €
- Palivové čerpadlo 166301888R Clio 4,Captur 1.2TCE Originál
- za 0 € so
- 1 167,52 €
- MAGNETI MARELLI ČERPADLO PIL. MODUL RENAULT MEGANE 1,4 96-
- za 0 € so
- 534,17 €
- VSTREKOVAČE 2ks OPEL RENAULT NISSAN 2.3 166090273R NEW CONTINENTAL
- za 0 € so
- 615,45 €
- HART ELEKTRICKÉ PALIVOVÉ ČERPADLO 206 CLIO SAXO 98-
- za 0 € so
- 738,05 €
- HART ELEKTRICKÉ PALIVOVÉ ČERPADLO CLIO II 1.2 98-
- za 0 € so
- 559,47 €
- Palivové čerpadlo Ford Puma Fiesta Focus 1.0 Ecoboost
- za 0 € so
- 671,61 €
- VOLVO S80 2,0T 2,5T 3,2 palivové čerpadlo kpl originál
- za 0 € so
- 650,17 €
- Vysokotlakové čerpadlo PSA 9817903080
- za 0 € so
Aké sú príznaky poškodeného snímača tlaku paliva?
Poškodený regulátor tlaku paliva môže dodať príliš nízky alebo príliš vysoký tlak. Jedno aj druhé môže brániť fungovaniu iných komponentov a spôsobiť ďalšie poruchy.
Aké sú príznaky nízkeho tlaku paliva?
Nízky tlak paliva v systéme bude mať za následok stratu výkonu motora, najmä pri vyšších otáčkach. Môže sa objaviť aj trhanie, dusenie motora a zhasínanie pri voľnobežných otáčkach. Porucha regulátora tlaku paliva spôsobuje príznaky podobné ako pri zaseknutom palivovom čerpadle a zanesenom palivovom filtri. V mnohých prípadoch sa na prístrojovej doske objaví ikona „check engine“ a motor prejde do poruchového režimu so zníženým výkonu. Počítač väčšinou zasiahne pri prekročení určitej rýchlosti alebo vytočení motora do vysokých otáčok.
Aké sú príznaky príliš vysokého tlaku paliva?
Príliš vysoký tlak dodávaný regulátorom tlaku paliva vedie k nadmernému zaťaženiu vstrekovačov. Palivo dodávané palivovým čerpadlom sa nevracia do nádrže, ale je privádzané do vstrekovacej koľajnice. ECU sa to snaží kompenzovať znížením času vstrekovania, ale nie vždy je to možné. Z toho dôvodu je motor po poruche regulátora tlaku paliva často zaplavený palivom. Spoznáte to okrem iného zápachom nespáleného benzínu. Takáto porucha je nebezpečná, pretože nespálené palivo sa môže dostať do katalyzátora a spôsobiť výbuch. V mnohých prípadoch výbuch zničí vložku katalyzátora (pozrite si tiež, aké sú príznaky poškodeného katalyzátora) alebo lambda sondu umiestnenú za ňou.
Ako zistiť, či funguje regulátor tlaku paliva?
Tlak paliva je možné merať pomocou manometra, napríklad tým, ktorý sa používa na meranie tlaku oleja. V závislosti od modelu auta by mal byť tlak medzi 2,5 a 3,5 baru. Ak ručička manometra nereaguje na pridávanie plynu alebo na zvyšovanie podtlaku v sacom potrubí, všetko naznačuje chybný regulátor tlaku.
Ako opraviť regulátor tlaku paliva?
Regulátor tlaku paliva nie je možné opraviť, takže po zistení poruchy je potrebné vymeniť ho za nový. K dispozícii sú používané diely, ale je lepšie zvoliť úplne nový regulátor. Dobrý model vydrží ďalších 200 – 250 000 km. Výmena by sa mala vykonávať iba na studenom motore. Tlak v regulátore by mohol spôsobiť striekanie paliva na horúce výfukové potrubie a spôsobiť požiar.
Pred začatím opravy vyberte kľúč zo zapaľovania a odpojte záporný pól batérie.
Spolu s regulátorom tlaku paliva by sa mali vymeniť aj O-krúžky tesniace prvok na lište vstrekovača. Ihneď po výmene skontrolujte aj prípadné netesnosti. Regulátor tlaku by sa mal vymieňať v čistých podmienkach, pretože aj malé množstvo piesku alebo prachu môžu viesť k zadretiu alebo nesprávnej prevádzke. Nečistoty na regulátore, palivovom systéme alebo vstrekovacej lište by mohli poškodiť aj samotné vstrekovače.
Poškodený regulátor tlaku paliva je porucha, ktorá nemá jednoznačné príznaky. Poruchu spoznáme podľa straty výkonu motora, jeho trhania, škrtenia alebo zhasínania, ako aj zaliatia motora palivom sprevádzaného zápachom nespáleného benzínu. Ak máte podozrenie, že tlak paliva v aute je príliš nízky alebo príliš vysoký, skontrolujte ho pomocou manometra. Ak signalizuje poruchu regulátora tlaku paliva, nezabudnite ho vymeniť za nový. Táto súčiastka je neopraviteľná.
- 158,82 €
- Katalyzátor BM CATALYSTS BM91391H
- za 0 € so
- 162,55 €
- Katalyzátor JMJ JMJ 1091391
- za 0 € so
- 147,13 €
- Záruka najnižšej ceny
- NTY KATALYZÁTOR KAT-PL-002
- za 0 € so
- 126,25 €
- Záruka najnižšej ceny
- Nastavovací modul PIERBURG 7.01104.09.0
- za 0 € so
- 10,68 €
- NTY BKS-BM-012B Sada tesnení, sacie potrubie
- od 0 € so
- 29,68 €
- SKV GERMANY 49SKV515 Opravná sada, modul sacej trubice
- za 0 € so
- 58,04 €
- Záruka najnižšej ceny
- Komponenty radového čerpadla BOSCH 0 440 011 007
- za 0 € so
- 16,21 €
- BMW E46 330d PALIVOVÉ ČERPADLO 6750582
- od 0 € so
- 304,19 €
- Vstrekovacia lišta 1.6 TDI VwAG 04L130089F orig
- za 0 € so