Záleží nám na vašom súkromí
Pomocou súborov cookie a súvisiacich technológií, ako aj spracovaním vašich údajov môžeme lepšie prispôsobiť zobrazovaný obsah vašim potrebám.Udelením súhlasu s ukladaním informácií na vašom koncovom zariadení alebo s prístupom k informáciám a spracovaním údajov, a to aj v oblasti profilovania, trhu a štatistickej analýzy, budete môcť na stránkach Allegro ešte ľahšie nájsť presne to, čo hľadáte a čo potrebujete.Správcami vašich údajov bude spoločnosť Allegro, ako aj niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme.
Jednoduchšie používanie našich stránok, zobrazovanie a meranie personalizovaného obsahu a reklám, vytváranie štatistík a zlepšovanie funkčnosti.Súhlas je dobrovoľný. Môžete ho kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenia súborov cookie na hlavnej stránke. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovania vykonaného pred odvolaním.
zásady používania súborov cookiezásady ochrany osobných údajovET, offset, odsadenie ráfika – čo to znamená?
To, že hliníkové ráfiky robia auto atraktívnejším, vie každý. Mnohí vodiči sa na ne rozhodnú minúť aj niekoľko tisíc zlotých. Mnohí z nich si ich kupujú len na základe rozstupu skrutiek a zabúdajú kontrolovať ostatné parametre. Čo je potrebné vedieť na správny výpočet odsadenia ráfika?
Ak sa rozhodneme pre kúpu ráfikov do auta, musíme venovať pozornosť niekoľkým dôležitým prvkom. Prvým je počet skrutiek. Dôležitá je aj presná vzdialenosť medzi nimi, teda tzv. rozstup. Rozdiel je často niekoľko milimetrov, preto ho treba presne zmerať, napr. pomocou posuvného meradla. Dôležitý je aj priemer centrovacieho otvoru, teda veľkosť otvoru v strede ráfika, ktorý nasadíme na náboj. V tomto prípade však máme o niečo viac možností. Ak sme si kúpili obruče s o niečo väčším priemerom, môžeme otvor o niečo zmenšiť pomocou špeciálnych krúžkov. Horšie je, keď je otvor príliš malý – žiaľ, zväčšiť ho nedokážeme. Tretím, veľmi dôležitým parametrom pri výbere ráfika je jeho odsadenie, často nazývané ET.
Čo je to vlastne „odsadenie“?
Mnoho vodičov si ráfiky vyberá tak, že skontroluje počet skrutiek a ich rozstup. Často sa však stáva, že po založení kolesa na auto „alus“ zapadne do podbehu alebo prečnieva cez okraje vozidla, čo predpisy zakazujú. Populárne ET označuje vzdialenosť medzi rovinou symetrie ráfika a rovinou náboja. Skrátka, čím vyššie je číslo ET, tým viac sa ráfik skrýva (zachádza do podbehu). Čím je táto hodnota nižšia, tým viac ráfik vyčnieva von. Treba povedať, že príliš veľké zvýšenie, ako aj zníženie tohto parametra môže mať nepriaznivé dôsledky. Ak sa ráfik príliš skryje dovnútra, môže sa stať, že nesadne brzdový strmeň, zaseknú sa podbehy a auto s užším rozchodom kolies bude menej stabilné. Tiež nie je dobré, ak ráfik príliš vysúvame smerom von. Potom napríklad pri jazde s nákladom môže podbeh kolesa umiestnený nad povrchom pneumatiky do neho naraziť. V lepšom prípade poškodíme gumu, a v trochu horšom karosériu auta.
Do akej miery môžeme experimentovať
Podľa poľských zákonov musí ráfik zapadať do obrysu auta, teda nemôže prečnievať cez karosériu. Môžeme teda ET nejako modifikovať? Áno! Výrobcovia umožňujú zvýšenie alebo zníženie ET o 1 %. Ak je teda rázvor auta 150 cm, môžeme si dovoliť odsadenie ráfika o 0,75 cm na jednu alebo druhú stranu. Hodnota odsadenia určená pre konkrétny model auta sa nachádza v katalógu výrobcu.
Príliš vysoký ET – ako si s tým poradiť?
Často sa po zakúpení ráfika ukazuje, že sa príliš schováva dovnútra. Mnoho vodičov si kladie otázku, ako si s tým poradiť, najmä vtedy, keď kolesá nie je možné vrátiť. Našťastie existuje riešenie, ktoré umožňuje vytlačiť ráfik smerom von. Hovoríme o použití rozpier, ktoré pomáhajú znížiť ET. Pri ich výbere vstupuje do hry matematika. Pred nákupom je potrebné vypočítať, aké vzdialenosti potrebujeme. Často si ich neznalí vodiči kupujú príliš veľké a po montáži sa ukáže, že ráfik vyčnieva za obrys karosérie, čo je, ako vieme, v rozpore s predpismi.
Výmena oceľových ráfikov za hliníkové výrazne zlepšuje vzhľad vozidla. Pred ich kúpou sa oplatí nielen predstaviť, či bude auto s novými kolesami vyzerať atraktívne, ale tiež skontrolovať, aké parametre by mali mať, aby na auto pasovali.
- 3,97 €
- Centrovacie krúžky GETMANN 74.1 x 60.1
- od 0 € so
- 40,10 €
- Vzdialenosti 15mm Vw Golf Passat Arteon 5x112 +Str
- za 0 € so
- 40,00 €
- Vzdialenosť Audi A4 B8 A5 A6 5x112 66.5 25mm +skrutky
- za 0 € so
- 57,29 €
- OCTAVIA III LEON RH SPORT BLACK HLINÍKOVÝ DISK
- za 0 € so
- 58,45 €
- VW SCIROCCO ORIGINÁLNY HLINÍKOVÝ DISK 17"
- za 0 € so
- 916,36 €
- MALM OLD SCHOOL DISKY BMW E36 E46 E90 E93 F30 18
- za 0 € so
- 333,98 €
- KOLESÁ RÁFIKY 16" R16 4X100 SUZUKI IGNIS III 16-
- za 0 € so
- 74,00 €
- Dojazdové koleso AUDI A4 B6 B7 R17 17" 5x112 ET35 8E0601027C
- za 0 € so